*

Tweede investering in Scaniatrekkers
| 11:43 | Boudewijn Bos

Tweede investering in Scaniatrekkers

Post-Kogeko heeft opnieuw nieuwe Scaniatrekkers aangeschaft. Recent zette het bedrijf een handtekening onder de order van 25 Scania voertuigen.

De order bestaat uit 25 Scania R410 Topline trekkers met de zuinige zes cilinder SCR-only motor. Bij Post-Kogeko speelt duurzaam ondernemen een belangrijke rol. Het bedrijf let dan ook sterk op de CO2-uitstoot. De uitdaging daarbij is dat het overgrote deel van de carbon footprint van het bedrijf voortkomt uit de kerntaak. “Vandaar onze focus op zuinige motoren en steeds beter getrainde chauffeurs,” zegt manager inkoop Paul Kleyweg. “We kennen deze 410 pk SCR-only motor nog niet. Maar hij staat goed aangeschreven en we hebben er alle vertrouwen in dat het verbruik daarmee weer verbetert.”

De nieuwe Scania R410 Topline trekkers hebben allemaal een voorloopas. “Dat heeft alles te maken met de inzet van deze auto’s op Engeland. Dat ik voor de grote Topline cabine gekozen heb, komt omdat onze chauffeurs geregeld langer onderweg zijn. Bovendien hebben onze auto’s ook een standairco in het dak en dat komt ook nog weer een paar centimeter naar binnen.”

Tweede investering in Scaniatrekkers
De nieuwe Scania’s beschikken over de zuinige zes cilinder SRC-Only motor. 

Trainen op zuinig rijden

“Binnen ons technisch support programma hebben wij een aantal profielen gedefinieerd waarin een aantal parameters zijn vastgelegd die bij een bepaald type werk in combinatie met een bepaald voertuig horen. Wij kijken dan bijvoorbeeld naar percentages uitrollen, gebruik van cruise controle, stationair draaien, enzovoort. Als een chauffeur daarbij goed scoort, klopt het verbruik automatisch ook. We hanteren daar geen andere incentives dan een schouderklopje. Wel zetten we soms ook ons eigen tijdschrift in.”

Tweede investering in Scaniatrekkers
Post-Kogeko doet een tweede investering in Scaniatrekkers en schaft 25 nieuwe voertuigen aan.

Nieuwe werkplaats

Geheel nieuw voor Post-Kogeko is het gebruik van de Scania werkplaats voor reparatie en onderhoud. “Tot nu toe deden we het onderhoud zelf,” Zegt Kleyweg. “Onze eigen werkplaats doet uiteraard goed en preventief onderhoud, maar op basis van een vast schema. Dus misschien wel teveel. De Scaniadealer kan via de Communicator de voertuigen op afstand uitlezen en die gegevens invoeren in het Scania PAP-systeem (Pro Active Planning).  Wij denken dat hij het onderhoud daardoor nog scherper kan uitvoeren. Net zo belangrijk is dat de dealer via de communicatie met het voertuig kan zien wat er aan staat te komen. Dat kan onze werkplaats niet. Deze koersverandering is bedoeld om te zien of met een onderhoudscontract onze uptime nog verder verbetert en zo mogelijk tegen lagere kosten.”

 

Klik hier voor al het Scania nieuws

Klik hier voor het nieuwsoverzicht

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie