Bakker maakt reclame voor Trials
| 21:58 | Bert Mateboer

Bakker maakt reclame voor Trials

Bakker Transport uit Heerenveen gaat op een van zijn vrachtauto’s reclame maken voor het verkeersveiligheidsprogramma Trials. Het programma is gericht op bestuurders van 18 tot 27 jaar.

In Friesland is het Trials-programma behoorlijk goed van de grond gekomen. Voor enkele tientjes kunnen jongeren een Trials-dag meemaken. Daarbij ervaren ze aan den lijve wat de risisco’s zijn in het verkeer door te slippen op een afgezet parcours, zonder vrachtautorijbewijs rond te rijden in een truck of een noodstop te maken op nat en droog wegdek.

In Nederland hebben automobilisten tussen de 18 en 24 jaar vier keer zoveel kans om bij een auto-ongeluk betrokken te raken als automobilisten tussen de 30 en 59 jaar. Mannen behoren tot de grootste brokkenmakers in het verkeer. Uit recent onderzoek door verzekeraars in de periode van 2007 tot 2013 onder hun verzekerde jonge automobilisten, blijkt dat Trials-deelnemers gemiddeld ruim 25% minder WA-schades hadden dan jongeren die nog niet deelnamen aan Trials.

Inmiddels rijden er bij diverse transportbedrijven al elf vrachtauto’s met Trials-reclame door Nederland. 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie