| 09:00 | Robert Servaas

Wemmers Tanktransport kiest opnieuw voor Scania

Met de aanschaf van 22 nieuwe Scania’s R410 met hoog dak kiest Wemmers Tanktransport uit Bleskensgraaf opnieuw voor dit merk. De belangrijkste reden is het volgens het bedrijf uitmuntende brandstofverbruik van de voertuigen.

Wemmers is met 280 trucks, waarvan straks ruim 50 Scania’s, een grote dienstverlener in de voedingsindustrie. “Dat stelt een even simpele als bijzonder hoge eis aan ons wagenpark,” vertelt directeur Paul van den Nieuwenhuizen. “Bij ons mag een truck niet uitvallen. Nooit. Dat komt omdat wij als dienstverlener met onze transporten heel veel just in time rijden en bij veel van onze klanten een integraal deel van het productieproces zijn. Als wij te laat of erger nog helemaal niet komen, staat er binnen twee uur een lijn stil. Dat stelt dus hoge eisen aan ons wagenpark, onze chauffeurs én de organisatie achter een merk.”

Wemmers let op de financiën maar wil wel presentabel bij de klant voorrijden. “Onze huiskleuren zijn het bekende blauw en geel. Maar uit efficiëntie overwegingen hebben wij een tijdje alleen in het blauw gereden. Dat had te maken met de teruggave aan het einde van het leasecontract: een blauw/geel gespoten auto is daar lastiger. Maar ik vind dat wij blauw en geel zijn: dat stáát ergens voor. Betrouwbaar transport zijn we, dat doen we en daar staan we voor. Blauw staat voor betrouwbaar en geel voor hygiëne, fris en schoon. Daarom hebben we besloten onze voertuigen van nu af in ons blauw te bestellen en het geel te laten wrappen. Waarbij we in Blomsma Printmedia in Zoetermeer een hele goede partner hebben: die heeft een manier om het geel op de auto te zetten zonder te snijden. Want dat zie je in de lak.”

Bij de inzet van de nieuwe voertuigen is volledig gefocust op een maximale uptime. Alle voertuigen zijn ondergebracht in een Full Flexible Maintenance contract en hebben een iets kortere leaseperiode. Hierdoor blijft het wagenpark relatief jong. De Scania werkplaats staat voortdurend in verbinding met de voertuigen om het onderhoudsschema volledig op de inzet van de truck af te stemmen. “Op deze manier willen wij onze klanten een optimale betrouwbaarheid bieden,” besluit Van den Nieuwenhuizen.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie