Plug & Play
| 10:41 | Arjan Olsthoorn

DAF breidt Plug & Play mogelijkheden uit

Vanuit de DAF Transport Efficiency filosofie vergroot DAF Trucks de opbouwvriendelijkheid van zijn nieuwe generatie bakwagens verder. Vorig jaar introduceerde het bedrijf het Plug & Play-programma samen met een volledige serie dubbel aangedreven trekkers en bakwagens voor zowel off-road als on-road toepassingen. Dit programma werd ontwikkeld in samenwerking met 25 toonaangevende Europese carrosseriebouwers om het specificeren, bestellen en opbouwen van bakwagens te optimaliseren.

Het programma van DAF vereenvoudigt de selectie van plug-and-play opbouwmogelijkheden voor transporteurs, opbouwers en dealers. Dit maakt het koppelen van opbouw aan DAF-chassis eenvoudig, met vooraf gespecificeerde opties en fabrieksklaar voorbereide chassis. Het resultaat: snelle montage, hoogwaardige integratie en direct gebruik van de opbouw na het aansluiten van connectoren.

Plug & Play voor iedereen

DAF breidt zijn unieke DAF Plug & Play-programma uit met universele af-fabriek voorbereidingen voor opbouwers buiten hun bestaande samenwerkingen. Deze opties zijn gericht op 5 specifieke opbouwen: haakarmen, kranen, kippers, mixers en skiploaders, die goed zijn voor ongeveer 90% van de markt. Klanten en dealers kunnen nu met vrijwel elke opbouwer aangeven welke af-fabriek voorbereidingen nodig zijn voor snelle montage, inclusief connectorenplaatsing voor directe communicatie met het voertuig. Dit verkort de doorlooptijd aanzienlijk, waardoor Nieuwe Generatie DAF-bakwagens sneller inzetbaar zijn, en benadrukt DAF’s leiderschap in opbouwvriendelijkheid.

Lees ook: LZV mag langer zijn met aerodynamische cabine

DAF’s al lichte bakwagens worden nog lichter dankzij een nieuw ontworpen, volledig aluminium Rear Underrun Protection (RUP) aan de achterzijde, die maar liefst 28 kilogram lichter is dan zijn stalen voorganger, maar toch robuuster. Voor de Nieuwe Generatie DAF bakwagens kan men ook kiezen voor een combinatie van de stijfheid van het truckchassis met het opbouwsubframe, waardoor extra chassisversterkingen overbodig worden. Dit leidt tot een gewichtsbesparing van maximaal 135 kilogram, terwijl het laadvermogen toeneemt zonder concessies aan stijfheid en levensduur.

Nieuw gatenpatroon

DAF-chassis, traditioneel met een 60 millimeter gatenpatroon, bieden nu ook een 50 millimeter patroon over de volledige lengte van het chassis. Dit patroon kan naar wens van de opbouwer worden aangepast, zelfs tot aan de achterzijde van het chassis.

DAF biedt een breed scala van 68 PTO-opties, inclusief verschillende motor- en versnellingsbak-PTO’s, met pomp- of flensaansluitingen. Bovendien kunnen nu tot drie PTO’s gelijktijdig en onafhankelijk van elkaar worden bediend.

Lagere TCO

DAF Trucks blijft zich richten op het verbeteren van de opbouwvriendelijkheid van hun Nieuwe Generatie DAF bakwagens, wat resulteert in de hoogste betrouwbaarheid, kwaliteit en snelst mogelijke inzetbaarheid van het voertuig. Dit, samen met verhoogde laadvermogens, zorgt voor een ongeëvenaarde Total Cost of Ownership (TCO).

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie