DAF XD
| 14:27 | Arjan Olsthoorn

Nieuwe DAF XD wordt onthuld op de IAA 2022

De Nieuwe Generatie DAF XD wordt in september onthuld op de IAA in het Duitse Hannover. De DAF XD is gebaseerd op het platform van de ‘International Truck of the Year 2022’; de DAF XF, XG en XG+ trucks.

De eigenschappen van deze trucks voor de lange afstand – waaronder aerodynamica, aandrijflijnen, zitpositie en afwerking – introduceert de Eindhovense truckfabrikant nu ook in het distributiesegment.

Veiligheid
De nieuwe DAF biedt met zijn grote voorruit en grote zijruiten met lage raamlijnen het beste directe zicht in zijn segment; essentieel bij stedelijke distributie. Ook de lage cabinepositie draagt bij aan het optimale direct zicht. Alsmede de optionele Kerb View Window – het extra raam in de deur aan de bijrijderszijde. Optimaal indirect zicht is gegarandeerd dankzij de Corner View en het DAF Digital Camera System.

Efficiency
De brandstof efficiency en de lage CO2-uitstoot worden gerealiseerd door onder meer de vernieuwde aerodynamica van de cabine, de nieuwe PACCAR MX-11 aandrijflijn en geavanceerde rijhulpsystemen. Het DAF Connect fleet management systeem zorgt dankzij over-the-air-software-updates voor tijdbesparing. De truckfabrikant biedt een uitgebreide range PTO’s, body attachment modules en aansluitingen.

Chauffeurscomfort
De DAF XD biedt de chauffeur goede toegankelijkheid tot de ruime cabine (10 m3). Het ongeëvenaarde verstelbereik van stoel en stuur garandeert de beste zitpositie in het segment. Het schitterende en zeer ergonomische dashboard is voorzien van kristalheldere en volledig digitale displays. De volledig nieuw ontworpen voorzijde van het chassis zorgt samen met de nieuwe cabinevering en nieuwe achterasvering voor comfort en een goed rijgedrag.

Klaar voor de toekomst
De Nieuwe Generatie DAF XD komt beschikbaar náást de DAF CF distributietrucks. De start van de productie staat gepland voor de herfst van 2022. Vanzelfsprekend is het platform van de DAF XD volledig voorbereid om plaats te bieden aan alle type aandrijflijnen, ook alternatieve.

5 Reacties
  1. Och hoeveel jaren is DAF al goed bezig? Wie was de eerste met een turbo,een kantel cab,een slaapcab,en veel andere uitvindingen,maar DAF heeft nooit zo geschreeuwd.

  2. Misschien vind daf jou niet belangrijk genoeg om het te melden. Er zijn bedrijven die nemen 250 stuks daf af. Die vinden ze meer belangrijker als iemand wie een kale daf koopt.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie