Martens Transport
| 16:52 | Arjan Olsthoorn

Martens Transport neemt Sterk LZV-combinatie in gebruik

Martens Transport Venray is een bedrijf dat zich grotendeels specialiseert in het vervoer met kraanauto’s. Onlangs heeft het bedrijf een zeer unieke Sterk LZV-combinatie bestaande uit twee open opleggers/semi-diepladers aan hun wagenpark toegevoegd. Deze opleggers zijn geheel gebouwd uit hoogsterkte staal.

Bekijk de video onderaan de pagina

Er moest een combinatie ontstaan die eigenlijk multi inzetbaar is. Martens Transport Venray had altijd voor ogen simpel en niet te gecompliceerd. Een middenas aanhangwagen was eerst het idee maar viel al snel af omdat zij daar, afzonderlijk van gebruik als LZV, niets mee konden.

Innovatief

Het transportbedrijf gaf aan dat ze het wel fijn zouden vinden dat één van de twee opleggers een kortere wendbaardere oplegger zou moeten zijn. Zodoende kwamen Sterk Trailers en Martens Transportbedrijf Venray met deze nieuwe oplossing. Een korte en een lange open oplegger geschikt om LZV te rijden. Bij de korte oplegger is de achterzijde voorzien van een demontabele koppelschotel om een langere oplegger te kunnen aankoppelen. De achterste oplegger heeft daarnaast een kopschot die in een handomdraai verlaagd kan worden.

Flexibel

Een combinatie die op meerdere manieren in te zetten is. Moeten er vele kleine bomen of enkele hele grote bomen naar een ver adres dan gebruiken zij de LZV combinatie. Is de LZV niet nodig dan bouwen zij de korte open oplegger weer snel om en gebruiken zij deze individueel.

Naast deze flexibiliteit was het voor Martens Transport ook belangrijk om een korte wendbare semi-dieplader/open oplegger in te zetten die zij kunnen gebruiken voor de moeilijkere bereikbare plaatsen in ander werk, ook buiten het bomenseizoen.

Martens Transport

Martens Transport Venray vervoert in het bomenseizoen bomen en vaste planten voor een boomkwekerij. Deze worden in grote getale door de Benelux en Duitsland vervoerd. Martens doet dit met kraanwagens en open opleggers voorzien van een kraan. Voor de grotere aantallen en grotere bomen gebruiken zij semi diepladers die een groter volume bereiken en meer bomen in één lading mee kunnen nemen. Deze ritten worden altijd voorgeladen, dus elke trekker werkt met twee open opleggers.

Het idee van een LZV combinatie was er eigenlijk al jaren. Maar nu de tijd, technologie, regelgeving en uiteraard de steeds belangrijkere duurzame ecologische oplossingen de overhand kregen ging Martens Transport Venray overstag.

Sterk Trailers heeft eerder nieuwe innovatieve LZV oplossingen op maat geconstrueerd, bijvoorbeeld een LZV combitrain voorzien van een kooiaap constructie.

 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie