Gesink Zelhem
| 09:33 | Arjan Olsthoorn

Tweemaal Iveco S-Way voor Gesink Zelhem

Arno Gesink, directeur van Transportbedrijf Gesink Zelhem, heeft volledig vertrouwen in de Iveco S-Way: “We hebben de verwachting dat de exploitatiekosten bij de Iveco lager zijn in vergelijking met concurrerende trucks in ons wagenpark. Daarnaast zijn we nieuwsgierig naar de prestaties van deze trucks en gaan graag de uitdaging aan om met een nieuw product te gaan rijden.”

Het bedrijf rijdt al vijf jaar met Iveco’s. De huidige trucks staan maandelijks in de top 10 qua brandstofverbruik. Arno Gesink: “Onze chauffeurs zijn lovend over de huidige Stralis en de nieuwe S-Way. Vol trots hebben ze mij al verteld hoe tevreden zij zijn met de nieuwe trucks. Ze beschikken over een ruime cabine, kunnen slapen op een fijn bed en zijn tevreden over het rij- en zitcomfort. Daarnaast vinden ze hem allemaal een robuuste uitstraling hebben en is het voor hen geweldig om met een nieuw product de weg op te gaan. Vol overtuiging durf ik dan ook te zeggen dat de nieuwe Iveco zijn weg gaat vinden in de transportwereld. Iedere chauffeur mag absoluut gezien worden met de nieuwe truck, zijn thuis weg van huis.”

Gesink Zelhem

De sleuteloverdracht van twee Iveco’s S-Way voor Transportbedrijf Gesink Zelhem.

Wisselstroomdynamo
De Iveco S-Way met 460 pk is voorzien van een Hi-Tronix geautomatiseerde 12-trapsversnellingsbak. De nieuwe trekkers worden ingezet voor de internationale groupage op en neer richting Duitsland en Oostenrijk. De trucks beschikken over een slimme energie-herwinnende wisselstroomdynamo met intelligente accubewaking. Deze schakelt uit bij accelaratie en laad de accu’s zoveel mogelijk op bij afremmen en in afdalingen. Daarnaast kunnen de chauffeurs gebruik maken van GPS Predictive Drive. Hiermee kiest de truck automatisch de optimale versnelling kiest bij een helling of afdaling.

Comfort
De chauffeur heeft in de S-Way de beschikking over een lederen stuurwiel, een Hi-comfort chauffeursstoel met luchtvering en ventilatie voor koeling en verwarming, eendelig onderbed met zacht matras, een bovenbed en een koelkast met vriesgedeelte. Daarnaast staat de chauffeur door het Hi-Connect infotainmentsysteem met TomTom trucknavigatie en de ingebouwde Connectivity box in rechtstreekse verbinding met zijn fleetmanager. Door de data uit dit systeem heeft de fleetmanager in realtime zicht op de actuele locatie, rij- en rusttijden, brandstofverbruik en de ‘gezondheid’ van de truck. Verder kan de chauffeur samen met zijn mede passagier aan boord genieten van optimaal comfort door de tweevoudige verstelbare bijrijdersstoel en automatische airconditioning met een onder de cabine geïntegreerde standairco.

“We zijn nieuwsgierig naar de prestaties van de S-Way en gaan graag de uitdaging aan om met een nieuw product te gaan rijden.”

Goede relatie met Iveco Schouten
Arno Gesink: “We hebben ontzettend fijn contact met de mensen van Iveco Schouten in Doetinchem. Zij hebben een bezoek aan ons gebracht met een demotruck. Ik mocht een rondje rijden met de Iveco S-way en ik was meteen enthousiast. Het was geen lange rit, maar de ervaring en het gevoel waren direct goed. Dit was voor ons een extra reden om ons wagenpark met Iveco uit te breiden.” Jos Polman licht namens Iveco Schouten verder toe: “Na zijn rit met de demo raakte Arno Gesink zo overtuigd van de truck dat hij diezelfde dag nog de orderbevestiging heeft getekend. Wij zijn super trots op de verkoop van de twee trucks aan zo’n prachtige klant. De vestiging in Doetinchem wenst de chauffeurs van Gesink Zelhem veel veilige kilometers toe.”

Transportbedrijf Gesink BV
Gesink Zelhem is een nationaal en internationaal opererend bedrijf dat het transport verzorgt van bouwmaterialen en groupage transport. Deze hoofdactiviteiten zijn in het buitenland met name gericht op de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het familiebedrijf heeft 140 medewerkers in dienst en beschikt over een wagenpark van 100 voertuigen en 135 trailers. Arno Gesink: “Ondanks de coronacrisis draaien we nog op volle toeren. De omzet is zelfs nog iets gestegen ten opzichte van vorig jaar.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie