| 08:30 | Arjan Olsthoorn

DHL verlengt partnerschap met Formule 1 en vergroot HVO-vloot

DHL en Formula 1 hebben hun partnerschap verlengd. Daarmee heeft DHL haar positie als officiële logistieke partner van de Formule 1 versterkt. Met meer dan 40 jaar ervaring in motorsportlogistiek viert DHL haar 20-jarig jubileum in deze rol.

De hernieuwde samenwerking benadrukt de focus op duurzaamheid, met de ambitie van de Formule 1 om tegen 2030 klimaatneutraal te zijn. Dit jaar heeft de logistieke reus het aantal bio-brandstof aangedreven vrachtwagens meer dan verdubbeld, waarmee ze de koolstofemissies aanzienlijk verminderen.

1400 ton vracht

Het seizoen 2024 start in Bahrein en omvat 24 races in 21 landen over vijf continenten. DHL staat in voor het transport van 1400 ton vracht naar elke race, inclusief raceauto’s, banden en uitzendapparatuur. Het DHL Motorsports-logistiekteam bestaat uit 100 specialisten, waarvan de helft ter plaatse werkt. Nieuwe duurzame initiatieven, zoals een bio-brandstof aangedreven motorhome voor het team, worden geïntroduceerd om de inspanningen voor een groenere sport voort te zetten.

Lees ook: DHL Duitsland kiest voor Iveco: 178 nieuwe CNG-trucks

Beide partijen zijn vastbesloten om samen te werken aan groene logistieke oplossingen en de overgang naar duurzamere praktijken te versnellen. DHL heeft als doelstelling om tegen 2050 koolstofneutraal te zijn en investeert tegen 2030 tot €7 miljard om deze doelstelling te bereiken. Deze voortdurende inzet voor duurzaamheid illustreert de toewijding van de logistiek dienstverlener aan het verminderen van haar milieu-impact en het bevorderen van duurzame logistiek, samen met partners en klanten.

Meer Formule 1 nieuws vind je op de website van Formule 1.nl.

Formule 1 DHL

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie