broshuis
| 08:18 | Arjan Olsthoorn

Broshuis semi-dieplader voor Oostenrijkse Schrefler Transporte

Een nieuwe toevoeging aan het assortiment pendelas semi diepladers van Broshuis is de variant met 800mm brede en 3500mm lange gieksleuf en oprijkleppen. Deze semi dieplader is hiermee multifunctioneel inzetbaar voor diverse bouwvoertuigen. Manfred Schrefler heeft recentelijk deze oplegger in zijn vloot opgenomen.

De Broshuis PL2 pendelassen worden in eigen fabriek gebouwd en door middel van een robot volledig afgelast. Dit alles gebeurt allemaal op 1 locatie in Nederland, hiermee is de kwaliteit gewaarborgd.

Computertechnieken

Dankzij de nieuwe computer- en productietechnieken, waar het Kamper familiebedrijf flink in heeft geïnvesteerd, kan precies worden berekend waar gewicht kan worden bespaard en waar de oplegger juist steviger gemaakt moet worden. Iets wat essentieel is als je een stuk laadvloer gaat wegnemen om een gieksleuf te ontwikkelen. Hiermee haal je als het ware de stijfheid en stevigheid uit het chassis. Het resultaat is een extreem sterke pendelas oplegger met een laag eigengewicht.  Het eigengewicht van deze generatie pendelas opleggers met zijn 19 ton eigengewicht zeker 10% lager; kilo’s die een transporteur dus extra als lading kan meenemen. Iets waar iedere transporteur op zit te wachten.

Amerikaanse leger

“Onze pendelassen zijn tot het uiterste getest door het Amerikaanse leger. Geen ander gaat zover als de Amerikanen,” vertelt Pieter-Bas Broshuis. “Het is dan mooi dat zo’n instantie zeer tevreden is over de kwaliteit en we deze unieke sterke pendelas ook aan onze overige klanten kunnen aanbieden.”

‘Flexibel’

Het Oostenrijkse grondverzetbedrijf Schrefler Transporte/Baggerungen ziet de voordelen van deze oplegger. “We vervoeren onze eigen machines en willen flexibel zijn in de mogelijkheden. Om deze reden hebben we gekozen voor een oplegger met oprijkleppen en een gieksleuf. Door het lage eigengewicht kunnen wij nu ook onze grootste machine zelf vervoeren. Dit was bij een ander merk niet mogelijk,” vertelt Manfred Schrefler.

“Ook hebben wij vanwege het manoeuvreren op ongelijke terreinen en zelf optillen van ladingen gekozen voor de oplegger met de meeste slag.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie