Schmitz Cargobull, Müller
| 11:05 | Arjan Olsthoorn

25 nieuwe koeltrailers voor Müller Fresh Food Logistics

Logistiek dienstverlener Müller Fresh Food Logistics heeft onlangs 25 nieuwe Schmitz Cargobull koeltrailers in gebruik genomen.

Müller heeft een vloot van 400 trailers en 375 trucks die dagelijks voor tal van klanten in de foodsector op weg zijn in Nederland en daarbuiten. Die vloot wordt beheerd door Anton Müller. Hij bestelde onlangs een serie van 25 stuks. Het gaat om een serie 2-assige koeltrailers met een laadklep en een monotemp koelmachine. Een serie 3-assers voor ferrywerk en een serie 3-assers voor internationaal vervoer voorzien van een palletkist onder het chassis, een multitemp machine en verplaatsbare schotten in de laadruimte.

Müller Holten

25 Schmitz Cargobull koeltrailers Nederland voor Müller Fresh Food Logistics.

Servicepartner
Müller heeft het onderhoud van hun vloot in eigen beheer. Schmitz Cargobull stelde Müller European Truck en Trailer Care (METTC) in 2003 aan tot servicepartner in ons land. “Dat doen we niet alleen. Schmitz stelde al eerder soortgelijke bedrijven als het onze aan in Zeewolde en in Venlo. Gezamenlijk bouwen we vrijwel alle Schmitz Cargobull trailers op voor eindklanten, ook wanneer dat Müller Fresh Food Logistics is”, legt Anton Müller uit.Müller Fresh Food Logistics

Nieuwbouw
Inmiddels gaat het de werkplaatsactiviteiten van METTC dermate voor de wind, dat Müller heeft besloten tot een forse uitbreiding. Er komt een grote werkplaats bij die eind maart 2020 gereed moet zijn. Anton Müller: “Denk aan laadklepopbouw, maar ook aan bestickering. We hebben remmenbanken en er komen vier werkplekken speciaal voor elektrische voertuigen. De nieuwe werkplaats is gasloos en heeft 1250 zonnepanelen op het dak. Regenwater wordt opgevangen om trucks en trailers aan de onderkant te kunnen reinigen. Alle heftrucks worden elektrisch aangedreven en haal- en brengservice van de opleggers gebeurt met twee Euro 6 trucks.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie