| 08:29 | Arjan Olsthoorn

Stam Transport neemt G.P.M. Maastricht over

Stam Transport, uit Waalwijk, heeft per 15 mei het wagenpark, de chauffeurs en het werk van G.P.M. Maastricht overgenomen.

“De overname van G.P.M. is een mooie aanvulling op onze huidige transportactiviteiten. Stam Transport is al jaren actief in het vervoer van feed-producten, maar ook in het vervoer van ertsen. Dit zijn grondstoffen voor de staalindustrie, alsmede de zink en betonindustie. De overslag in Waalwijk is vooral actief in het overslaan van ertsen, waardoor het merendeel van het transport uitbesteed wordt aan derden. Door de overname van G.P.M. kunnen wij de hele logistieke keten, van zeecontainer tot uiteindelijk de eindontvanger, in eigen beheer uitvoeren,” zegt Ralph Stam, directeur van Stam Transport.

“Het wordt nu een uitdaging om het ladingpakket van beide bedrijven te bundelen, zeker door de diverse modaliteiten die wij nu kunnen bieden. Naast onze alu GMP kippers, walking-floors en blaaskippers hebben wij nu ook de beschikking over schroot- en zandkippers. Ook is het ladingpakket van G.P.M. totaal anders dan het werk waarin wij onszelf al jaren bevinden,” aldus Erik Broeks, planner van Stam Transport.

Lees ook: Stam maakt van 200e Volvo speciale ’25-jaar jubileumtruck’

De auto’s zullen doorrijden in de kenmerkende geel/zwarte huisstijl van G.P.M. De activiteiten worden doorgezet vanuit Waalwijk. Ralph Stam neemt voorlopig de planning van G.P.M. waar, wel wordt hier actief iemand voor gewerft.

GPM Maastricht

4 Reacties
  1. Oja Nicolaas… Wie ben jij dan? Heb zelf bij G.P.M. Gereden voor Zwitserland, maar de naam Nicolaas zeg me niks ! Stam transport lijk mij een mooi bedrijf, met mischien wel een goede keus gemaak, om G.P.M over te nemen. Veel succes gewenst, voor mijn oud collega’s, en Stam transport!

  2. Beste Nicolaas,
    Hoe lang heb je werkelijk voor GPM gereden? 19 uur per dag werken? Ik geloof echt dat je aan een nieuw horloge toe bent. Wat een onzin.

  3. Ik heb voor GPM gereden, i2 of 3 keer naar Zwitserland. Bij de grens niet wachten maar alle trucks in de file voorbij rijden en dagen maken van 19 uur was normaal

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie