schmitz cargobull
| 11:46 | Arjan Olsthoorn

Schmitz heeft al 500 dolly’s afgeleverd aan diverse klanten

De dolly van Schmitz Cargobull lijkt een succesnummer te zijn. De huidige versie wordt geproduceerd in de fabriek in Altenberge en wordt steeds populairder. De dolly is nodig om componenten van LZV’s en Super Eco Combi’s aan elkaar te koppelen. Tot nu toe zijn er in totaal 500 stuks besteld en geleverd aan diverse klanten.

Net als de opleggers is de dolly gebaseerd op het populaire modulaire systeem van de trailerbouwer. Met variabele luchtvering, ROTOS-onderstelsysteem en het Multi Ride Height-systeem. Met het gebruik van verschillende bandenmaten kan de dolly worden gebruikt voor zowel standaard- als megatrailers. Dankzij het scala aan disselopties kan de dollytrailer ook worden gebruikt voor lage ondervloerkoppelingen en met alle koppelingsposities en uitvoeringen. Om een ​​optimaal rijgedrag te garanderen, zijn dolly’s uitgerust met een draaibare koppelschotel.

Super Eco Combi

De dollytrailer wordt zowel gebruikt voor 25,25 meter combinaties als voor complete voertuigen met een lengte van 31,5 meter. In de super Eco Combi van Schmitz Cargobull worden twee standaard opleggers via de dolly met elkaar verbonden. Het concept is al goedgekeurd in Scandinavië en wordt momenteel getest in Spanje en Nederland.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie