RWG
| 12:13 | Arjan Olsthoorn

RWG voert ‘boete’ in op tijdslots tijdens piekuren

De RWG (Rotterdam World Gateway) heeft een toeslag van 15 euro ingevoerd voor chauffeurs die tussen 06.00 uur en 17.59 uur een zeecontainer komen uithalen of inleveren. Daarmee hoopt de containerterminal op de Tweede Maasvlakte de drukte te spreiden en wachttijden te verkorten.

“RWG streeft voortdurend naar het verder optimaliseren van de logistieke afhandeling op de terminal. In dit kader heeft RWG een wijziging doorgevoerd voor de tijdslots in het truck appointment system. Om het afhandelingsproces op de terminal beter te stroomlijnen en de beschikbare capaciteit te optimaliseren,” aldus een bericht op de website.

“Vanaf maandag 24 april 2023 is een toeslag van €15 (excl. BTW) vereist voor het boeken van een tijdslot tijdens piekuren, tussen 06.00 uur ’s ochtends en 17.59 uur ’s avonds op werkdagen. De invoering van deze wijziging is een maatregel die RWG neemt in verband met de drukte op de terminal op de desbetreffende tijden. Het is van belang dat er meer spreiding komt in het aan- en afleveren van containers via de weg. Dit is niet alleen in het belang van RWG, maar voor de hele keten. Met deze maatregel wil RWG de bezetting van de tijdslots beter benutten om zodoende een efficiëntere doorstroom van containers te realiseren en de beschikbare capaciteit beter te benutten.”

“Er verandert verder niets aan het boekingsproces. Op het moment dat er een afspraak tijdens piekuren wordt geboekt dan brengt RWG daarvoor een toeslag in rekening. Deze factuur wordt verstuurd door partner SecureLogistics. Meer informatie tref je op deze pagina, inclusief antwoorden op veelvoorkomende vragen.”

2 Reacties
  1. Zou het niet wijzer zijn dat de rwg eerst de inspanning doet om de problemen op te lossen als je op een normaal tijdsproef komt moet meerdere malen afgelopen weken uren wachten om mijn container op te halen als ik al op de Terminal sta vind dit heel erg zwak getuige van incompetentie om dit op de chauffeurs of de vervoerders hieronder te laten leiden dit getuigd van bestuurlijk onvermogen als deze problemen zijn opgelost en het is nog volgens de peilingen te druk zou u als organisatie zou u deze toeslag als het dan nog nodig is door kunnen berekenen nu bent u enkel bezig als organisatie om deze toeslag door te berekenen en heeft u totaal geen inzicht wat er bij u of binnen u organisatie speelt

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie