Restaurant The Pittstop dupe van parkeerverbod
| 10:31 | Truckstar Redactie

Restaurant The Pittstop dupe van parkeerverbod

Vrachtwagens geweerd in Koningin Wilhelminahaven.

Het aangekondigde parkeerverbod voor vrachtwagens in de Koningin Wilhelminahaven in Vlaardingen dreigt een strop te worden voor chauffeurscafé The Pittstop.

Dinsdag kondigde de gemeente aan vrachtwagens vanwege overlast alleen nog toe te staan op 28 speciaal aangewezen parkeerplekken. Het gaat hierbij om drie plekken in de Waterleidingstraat, twee langs de Oosthavenkade, drie naast de KW-haven Noordzijde en 20 plekken voor losse trekkers op het voormalige terrein van Lensveld dat nu in eigendom van de gemeente is. Op de aangewezen parkeerplaatsen mogen vrachtwagens dag en nacht geparkeerd staan. In de rest van het gebied mag dit alleen van 08.00 uur tot 18.00 uur.

Uitbaatster Yvette Westein van The Pittstop vreest het ergste voor haar nu nog druk bezochte restaurant in de ferryhaven. “Als die plekken bezet worden door Oostblokchauffeurs, kunnen de Nederlanders er niet meer bij”, vertelt Westein tegen een verslaggever van RTV Rijnmond. Bijkomend nadeel is volgens Westein dat door toedoen van de digitale tachograaf chauffeurs nu op voorhand weg zullen blijven omdat er geen tijd overblijft om een parkeerplek te zoeken als de toegestane parkeerplekken bezet zijn. Westein gaat tegen het besluit in en daagt de gemeente voor de rechter.  

Overlast
De gemeente stelt het parkeerverbod in na lang aanhoudende klachten over overnachtende en in het weekend overstaande chauffeurs uit voornamelijk Oostbloklanden. Een aantal van deze overnachtende chauffeurs gebruikt volgens de gemeente alcohol op straat, toiletteert in de openbare ruimte en parkeert de vrachtwagen op onwenselijke plekken. 

Met het realiseren van een geringe 28 speciaal aangewezen parkeerplekken wil de gemeente de parkeersituatie reguleren en handhaven op foutparkeerders.

Op de website van RTV Rijnmond is een radioitem te vinden over dit onderwerp.

Foto: The Pittstop 

2 Reacties
  1. Als de politie nou eens een regelmatig controleert, overlast direct aanpakt, klachten serieus behandelt en boetes uitdeelt dan is die overlast op korte termijn afgelopen en zoeken die oostblokkers wel een andere plaats. Overal worden de goeden aangepakt of moeten gaan betalen voor het parkeren omdat die groepen voor de overlast zorgen.

  2. als ze gewoon hun job deden bij de gemeente , nl de overwegend buitenlandse overlast veroorzakers aanpakken dmv forse boetes en de foutparkeerders gewoon onmiddelijk weg takelen zal de overlast snel minderen . Maar dat is te veel werk en met die buitenlanders kunnen ze niet communiseren dus laat men het eerst maar zo . nu het de spuigaten uitloopt doen ze plots of alle chauffeurs slechterikken zijn . Gewoon de rotte appels aanpakken is zo moeilijk toch niet ??

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie