MobiliteitsRAI
| 09:37 | Rik Werner

Ondanks matige animo mag MobiliteitsRAI rekenen op herkansing

Een doorslaggevend succes kan de MobiliteitsRAI die afgelopen week in Amsterdam werd gehouden niet worden genoemd. Het aantal bezoekers, 4.000, bleef achter bij de verwachtingen. Toch ziet de organisatie voldoende aanknopingspunten om het evenement een herkansing te geven.

RA Vereniging en RAI Amsterdam hebben de ambitie om de MobiliteitsRAI te laten groeien tot het platform waar alle modaliteiten, producten en diensten op het gebied van wegtransport vertegenwoordigd zijn, zo laat een woordvoerder in gloedvolle termen weten. En dus keert het evenement terug op de kalender.

Offertes

De bezoekersaantallen mogen dan zijn tegengevallen, diverse standhouders waren wel te spreken over de ‘kwaliteit’ van het bezoek. ,,Wij zijn meer dan tevreden’’, klinkt het stellig uit de mond van Rens Elenbaas van Carrosserie Elenbaas. ,,Met name voor onze Ekeri trailers kunnen we een flink aantal offertes uitbrengen waar zeker handel uit voort gaat komen. Volgende keer zijn we weer van de partij.”

Ontwikkelen

Michael Verweij van T Comm Telematics onderschrijft in iets voorzichtiger bewoordingen de positieve ervaringen van zijn collega. ,,We hebben veel relaties gesproken en daarbij zeker de beslissingsbevoegden. Het hadden er van ons wél iets meer mogen zijn.’’ Pieter Veldhuizen van Veldhuizen B.V., gespecialiseerd in diepladers voor transport tot 27 ton, zegt eveneens potentieel te zien voor de nieuwe vakbeurs. ,,Het moet zich zeker nog ontwikkelen, maar de juiste mensen waren er.’’

Data

Tijdens de eerste editie van de MobiliteitsRAI, die de aloude BedrijfsautoRAI moet doen vergeten, lag de nadruk, volgens de organisatie, op producten, diensten en onderhoud gericht op trailer-, carrosseriebouw en inbouw van zwaar en licht wegtransport. Het evenement bleef nu beperkt tot één hal. Data voor een volgende editie worden waarschijnlijk nog voor de jaarwisseling bekend gemaakt.

Lees ook: Compacte MobiliteitsRAI blijft ondanks primeurs vooral aan de oppervlakte. 

Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht

 

 

 

1 Reactie
  1. Zet de BedrijfswagenRai weer op de kaart van Nederlandse trots. 170.000 bezoekers waar IEDEREEN naar uitkeek. Tussen de namen van IAA Hanover en Autosalon Geneve, daar horen we thuis!!!

    Dit is voornamelijk gericht aan alle grote truckmerken die gezamelijk (afgesproken) hebben afgehaakt. Omdat ze werk genoegd hebben.
    Publiek kijkt zo tegen hun op. Nu het goed gaat laten ze het afweten…….

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie