metec
| 10:51 | Robert Servaas

Metec timmert aan de weg met een Iveco X-Way

Metec bouwt al jaren op de service van Iveco Schouten, mede daarom hebben zij wederom voor een Iveco gekozen. Ditmaal een X-Way 6×2 bakwagen, waarmee de monteurs van Metec zware producten kunnen vervoeren.

Metec levert en monteert onder andere fietsenstallingen, straatmeubilair, verkeersvoorzieningen en aanrijbeveiligingen op bedrijven- en openbare terreinen. Het bedrijf heeft in totaal tien Iveco Daily’s in hun wagenpark, en voorheen een Stralis voor het zwaardere werk. Die Stralis heeft zijn dienstjaren er inmiddels op zitten en wordt vervangen door een nieuwe X-Way. Metec zal haar aanwinst voornamelijk inzetten om voorzieningen met dusdanige gewichten en afmetingen te transporteren. De medewerkers van Metec kunnen maatwerk leveren, doordat zij beschikken over eigen productiefaciliteiten en een breed gamma aan bedrijfsvoertuigen.

Slimme keuzes

Door de aanschaf van een Iveco X-Way kiest Metec voor een bakwagen met een laag eigen gewicht. Hun aanwinst straalt robuustheid uit, doordat de truck beschikt over een 7,7 mm dik chassis zonder verjonging. Hierdoor kent de bakwagen in combinatie met de open laadbak een optimale draagkracht en puntbelasting. Daardoor is deze uitermate geschikt voor het werken met een kraan. Metec koppelt bovenal efficiëntie aan vernieuwing, doordat Hartog-Est de 15-tons laadkraan heeft overgeplaatst van de Stralis op de X-Way. De carrosseriebouwer uit Waardenburg heeft tevens een nieuwe open laadbak opgebouwd voor Metec.

EGR-loze Iveco X-Way 6×2

De aandrijflijn van Iveco voldoet aan de meest actuele emissienormen. Dit is al mogelijk door alleen een passieve roetfilter in combinatie met de nabehandeling van uitlaatgassen door middel van Adblue. Er wordt hierdoor geen extra brandstof verbruikt en onnodige warmteontwikkeling plus zelfvervuiling van de motor wordt voorkomen door het gepatenteerde Hi-SCR systeem van Iveco. Het bedrijf kan daardoor vertrouwen op de betrouwbaarheid van de Cursor 11 motor met 460 pk. Bovendien is er geen extra oliefilter nodig om een lange onderhoudsinterval te halen. De truck is hierdoor pas na 150.000 kilometer toe aan de eerste onderhoudsbeurt.

Verlenging van samenwerking

Iveco Nederland en Iveco Schouten Tiel zijn trots op de verlenging van de succesvolle samenwerking met Metec. De bakwagen is af-fabriek voorzien van een gestuurde naloop-as en een lage AS-cabine. De medewerkers van Metec zijn verzekerd van alle luxe aan boord, waardoor zij comfortabele kilometers kunnen maken.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie