Twee Volvo FH 460's voor Multiwheels
| 16:14 | Korneel Luth

Twee Volvo FH 460’s voor Multiwheels

Multiwheels heeft onlangs twee Volvo FH 460 4×2 trekkers X-low chassis in gebruik genomen.

Multiwheels uit Amsterdam doet geen gewoon transportwerk, en bestelde daarom geen gewone, standaardtrucks. De keuze viel op de nieuwe FH, met een laag chassis. Multiwheels vervoert hoogwaardige industriemachines, windturbines, grote vliegtuigonderdelen, grondverzetmachines en andere ladingen met grote afmetingen en gewichten.

Vanuit het Westelijk Havengebied in Amsterdam verzorgt de onderneming al ruim 36 jaar lang exceptionele transporten, via de weg en per schip. Ontheffingen, begeleidingen, laden en lossen op locatie wordt allemaal vanuit Amsterdam geregeld.

Volvo na 20 jaar terug bij Multiwheels

Eigenaar Daniël Broekzitter legt uit waarom de keuze voor de nieuwe Volvo FH gemaakt werd: “Met de aanschaf van deze twee nieuwe trucks is Volvo na een afwezigheid van twintig jaar terug in het vizier bij Multiwheels. Nieuwsgierigheid naar de prestaties en service van de nieuwe generatie Volvo-trucks heeft Multiwheels doen besluiten om deze twee trucks mee te laten draaien in het wagenpark.”

Broekzitter vervolgt: “De transportsector staat voor een groot aantal uitdagingen en juist vanwege het innovatieve karakter zijn we bij Volvo uitgekomen. We hebben bij de aanschaf onder andere gekeken naar het bedieningsgemak, de service onderweg binnen Europa en daarbuiten, uiteraard de veiligheidsaspecten, maar ook naar het comfort voor de chauffeur.”

Comfort is belangrijk

“Onze chauffeurs zijn soms weken lang van huis”, zegt Broekzitter. “Het is dus belangrijk dat de chauffeurs hun werk in alle omstandigheden kunnen doen en na afloop comfortabel kunnen uitrusten. In de Globetrotter XL-cabine kan dat.”

“De beide nieuwe Volvo’s zijn uitgerust met het Driver Comfort pakket, een Rest & Relax De Luxe pakket voor twee personen en I-ParkCool. Met het oog op de veiligheid en kostenefficiency is gekozen voor I-Shift, Fuel & Economy en Volvo Engine Brake Plus. De opbouw heeft behalve een extra grote tank, een rvs materiaalkist en een complete aluminiumvlonder een hefschotel waardoor deze trucks in staat zijn om alle type trailers aan te koppelen.”

De twee FH’s werden afgeleverd door Volvo Group Truck Center in Amsterdam. Dit is één van de nieuwe, gecombineerde Volvo-Renault-dealers. Onlangs namen wij een kijkje bij dit mooie dealerbedrijf.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie