Met de introductie van het merk MAX Trailer legde de Faymonville-groep in 2012 de basis voor de modulaire opbouw van speciale voertuigen voor het wegtransport. Dit concept viert dit jaar zijn 10-jarig jubileum.
Destijds rezen er veel vragen omtrent het principe van het modulaire systeem. De introductie van gestandaardiseerde voertuigen voor speciaal vervoer en zwaar transport werd op veel scepsis onthaald. De vooruitziende blik bleek echter een goede te zijn. MAX Trailer kreeg voet aan de grond en werd een gevestigde waarde in het portfolio van de fabrikant.
Lees ook: Faymonville introduceert nieuwe windturbineblad-adapter
‘Meer dan 8000’
“Vandaag zijn er al meer dan 8000 voertuigen geleverd. In totaal zijn daarin ongeveer 22.500 assen en 45.000 ton staal verwerkt”, vertelt Mario Faymonville, die er als productverantwoordelijke al sinds het begin bij is. Het begon met de semi-diepladerreeks MAX100 en werd mettertijd aangevuld met plateau-opleggers, getrokken aanhangwagens en diepbedvoertuigen. Het is een breed aanbod, dat Mario Faymonville in heel Europa in gebruik ziet. “Onze klantenkring wordt steeds maar groter, wat ook het geval is voor ons verkoopnetwerk. De gestandaardiseerde voertuigen met hun geoptimaliseerde uitrusting, alle van topkwaliteit, hebben echt ingang gevonden.”
Ambities
Bij de officiële feestelijke plechtigheid blikten de verantwoordelijken nu op de enorme ontwikkeling terug. Deze is al merkbaar wanneer men alleen maar een blik werpt op de fabriekshallen in het Poolse Goleniow. De productiesite strekt zich inmiddels uit over 40.000 m². In de hallen zijn de productieprocessen optimaal afgestemd en verlopen volgens de principes van Lean Management. Verdere geplande investeringen ter waarde van 23 miljoen euro zullen het erg moderne machinepark en de halleninfrastructuur in de nabije toekomst nog versterken.
In het kader van het evenement kregen bovendien enkele handelspartners een onderscheiding, die ze in de loop van de voorbije 10 jaar hebben verdiend met hun sterke verkoopcijfers. De Duitse partner ES-GE eindigde voor wat betreft het totaal aantal verkochte MAX Trailer-voertuigen op de eerste plaats, gevolgd door Berroyer uit Frankrijk en Traffco uit Groot-Brittannië.
Lees ook: L.A.W. Tol investeert in nieuwe Broshuis 4-assige semi dieplader
“Bij MAX Trailer stuwen grote ambities al van in het begin de zaken vooruit. Ondertussen omvat het aanbod reeds zes productfamilies en meer projecten staan op stapel. Ook het handelaarsnetwerk ontwikkelt zich voortdurend. Het merk MAX Trailer heeft in 10 jaar tijd een en ander in beweging gezet en zal zeker ook het komende decennium nog zijn stempel drukken op uitzonderlijk vervoer”, besluit Mario Faymonville.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."