Anssems Aanhangwagens heeft vijf luchtgeveerde Renault T High 480 X-Low trekkers aangeschaft. Het bedrijf is het Franse vrachtwagenmerk al twintig jaar trouw.
Anssems prijst het chauffeurscomfort, de lage kilometerkostprijs en de kwaliteit van Renault vrachtwagens. De als eerste aangeschafte Renault Magnum heeft er inmiddels ruim 1,1 miljoen kilometer opzitten. De truck is nog steeds operationeel.
X-Low chassis
Met de vijf nieuwe T High-trekkers heeft het familiebedrijf uit Rijen nu veertien Renault-trucks in de vloot, op een totaal van vijftien trekkende eenheden. Ze worden met open opleggers ingezet voor transport vanuit de zes productielocaties in Nederland, Duitsland en Frankrijk naar het dealernetwerk in tien landen in Noord-West Europa. ,,De lage koppelschotel van het X-Low chassis creëert maximale laadhoogte zodat we tot vier aanhangwagens kunnen stapelen”, vertelt Ronald Jansen, werkzaam bij Anssems. ,,Met de luchtvering kan bovendien de achterkant van de oplegger, die zelf ook een luchtgeveerde as heeft, worden verlaagd. Daarmee kunnen de aanhangwagens gemakkelijk via rijplaten worden gelost.”
Grote brandstoftank
Anssems noemt de Adaptive Cruise Control en de 480 pk motoren sterke punten. ,,Met open opleggers speelt de wind een rol in het trekgewicht. Een groter koppel betekent minder gas geven”, aldus Jansen. De Renaults zijn tevens uitgerust met Fuel Eco, een pakket met brandstofbesparende opties zoals stuurpomp met variabel debiet, automatische motorstop en Eco Cruise Control met Optiroll. Deze vrijloopfunctie begrenst de snelheidsverschillen op hellingen en houdt het verbruik en gemiddelde snelheid in balans. Renault-dealer Bluekens bouwde ook een grotere brandstoftank in. De totale brandstofcapaciteit komt daarmee op 1.190 liter. ,,Zo kunnen onze chauffeurs een hele week rijden zonder onderweg te hoeven tanken.”
Lees ook: Van Es verruilt Renault Magnum voor T High Edition Maxispace.