hebragto
| 10:21 | Rik Werner

Senioren HebraGTO vallen op een goed uitgeruste MAN

De Rotterdamse containervervoerder HebraGTO heeft onlangs vijf nieuwe MAN TGX 26.460 trucks in gebruik genomen. Het bedrijf zet meerdere merken in, maar heeft een zwak voor de Duitse truckfabrikant.

HebraGTO zegt betrouwbaarheid en een laag verbruik zwaar mee te wegen bij de keuze voor nieuwe vrachtwagens. Directeur Fred Visser: ,,De modernste aandrijflijn in combinatie met een grote cabine die van alle gemakken is voorzien, deden ons besluiten om met MAN verder te gaan. De vergrote onderhoudsinterval speelt eveneens een rol. HebraGTO doet alle onderhoud zelf, ook voor de ruim honderd containerchassis.”

hebragto

Merkvoorkeur

De vloot van HebraGTO, een bedrijf dat in 2014 ontstond toen de containervervoerders Hebra en GTO besloten om gezamenlijk verder te gaan, is gevarieerd. Er maken meerdere merken deel van uit en daar heeft directeur Fred Visser een reden voor. ,,We zijn in een fase dat zo’n beetje elke vervoerder op zoek is naar een goeie chauffeur. Wij willen laten zien dat we meedenken met een chauffeur die een bepaalde merkvoorkeur heeft.” Visser zegt naar goed werkgeverschap te streven en dat betekent volgens hem dat de chauffeur een complete en comfortabele truck meekrijgt om zijn werk mee te doen. ,,De gemiddelde leeftijd van chauffeurs loopt op. Deze MAN’s van het type TGX 26.460 6×2/4 BLS XXL komen in handen van collega’s die al enige tijd in het vak zitten”, zegt hij met enig gevoel voor understatement.

hebragto

Eerder vervangen

Visser is ervan overtuigd dat de derde generatie Euro 6 weer zuiniger zal rijden dan de vorige. ,,De truckindustrie maakt daar nu duidelijk vorderingen in. Daardoor overwegen wij sommige trucks in onze vloot eerder te vervangen door nieuw materieel dat niet alleen schoner is, maar dat ook met een aantrekkelijker kostenplaatje hetzelfde werk kan doen.” Normaal rijdt een truck zeven jaar bij HebraGTO. Visser wil de chauffeurs goed coachen op rijstijl. ,,Het gaat om de rechtervoet, hoeveel elektronica je ook aan zo’n auto hangt. Natuurlijk gebruiken we die wel om de resultaten te bekijken.’’

Lees ook: Serieproductie elektrische MAN-trucks start in 2021.

Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht.

 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie