Mick vd Berg
| 09:23 | Rik Werner

Een Scania V8 en anders niets bij Mick van den Berg Transport

Mick van den Berg Transport voegde recent een New Generation Scania R520 4×2 trekker toe aan hun vloot tankcontainer- en bulkvoertuigen. De keuze voor het merk stond naar eigen zeggen bij voorbaat vast.

De motor voor dit paradepaardje van het bedrijf ook: ,,Uiteraard moest het een achtcilinder worden. Want als het aan mijn man ligt, koopt hij óf een V8 óf niets’’, zegt Simone van den Berg. Het transportbedrijf uit Hekelingen viert dit jaar het 15-jarig jubileum.

Ons merk

,,Mick reed vroeger als eigenrijder tot diep in Rusland”, vertelt Simone van den Berg. ,,En hoewel wij tegenwoordig met negen auto’s in feite een gewoon transportbedrijf zijn geworden, kiest Mick nog steeds elk nieuw voertuig uit of hij er zelf op gaat rijden. Voor hem betekent dat een grote cabine, een dikke motor en alle luxe die je je als chauffeur kunt wensen. En natuurlijk moet het een Scania zijn. Dat is ons merk.”

Mick vd Berg

Machtig

De nieuwe NGS R520 V8 A4x2 20H voldoet met een King of the Road pakket aan dit plaatje. Hoewel Simone zelf, ondanks het feit dat ze als een dochter van een transporteur tussen de wielen opgroeide, wat minder met de techniek heeft, kan ze toch zeker warm worden van de machtige uitstraling van de nieuwe trekker. ,,Voor ons stond het vanaf het eerste moment vast dat het een NGS moest worden. En dan dus ook met een V8. De Alcoa velgen maken het af.”

Restwaarde

Bij Van den Berg Transport wordt ook op het rendement gelet. ,,Daarom hebben we ook twee zescilinder 450 pk SCR-only trekkers rijden. Ik doe de boekhouding en als ik eerlijk ben, weet ik dat die voertuigen gewoon minder diesel verbruiken. Bovendien maken de meeste van onze chauffeurs geen lange reizen en zijn ze na één of twee dagen wel weer thuis. Maar aan de andere kant zie ik ook dat een V8 zeer lang meegaat en heel goed zijn restwaarde houdt als je ze zoals wij doen goed onderhoudt. Ik zie dat de hogere aanschafprijs over de jaren heen eigenlijk helemaal wegvalt in de exploitatie. Daarnaast is de keuze voor deze zeer luxe auto ook ingegeven door het feit dat het in onze branche moeilijk is om goede chauffeurs te vinden. Een wat dikkere auto helpt daarbij zeker.”

Lees ook: Negen nieuwe Scania’s voor jubilerende Bas Kooij.

Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht.

 

 

 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie