De DHL Group heeft een bestelling geplaatst voor in totaal 178 nieuwe Iveco S-Way CNG trucks voor DHL Duitsland. Daarmee breidt het bedrijf zijn vloot uit naar meer dan 450 CNG-trucks.
“De nieuwe vrachtwagens die worden aangedreven door bio-CNG zullen de CO2-voetafdruk van de DHL Group verder verminderen. De trucks dragen aanzienlijk bij aan de decarbonisatie van het wegtransport,” aldus DHL.
Van de bestelde eenheden zullen 161 Iveco S-Way CNG vrachtwagens met een AD190S34/P CNG-opbouw worden gebruikt voor kortere afstanden en dagtochten. De trucks hebben een 4×2 standaard chassis met een brutogewicht van 19 ton. Tevens zijn deze voertuigen uitgevoerd met een Active Day standaard cabine met een laag dak en een 340 pk 9-liter Euro VI CNG motor. Aan de linker- en rechterkant zijn vier gastanks met een gravimetrisch vulvolume van 80 kg per kant gemonteerd. Met in totaal 160 kg CNG hebben de vrachtwagens een maximaal bereik van 670 km.
Ook interessant: Nikola waterstoftrucks voor Amerikaanse Biagi Bros
Wissellaadbakchassis
De overige 17 Iveco S-Way CNG trucks zijn voorzien van een AS260S46Y/FS CM CNG wissellaadbakchassis. Deze zet men in voor inter-hub transport. Deze voertuigen hebben een 6×2 standaard chassis met een gestuurde naloopas. De motorwagens zijn voorzien van een ruime Active Space cabine en een 460 pk 13-liter Euro VI CNG motor. De CNG-tanks hebben een gravimetrisch vulvolume van in totaal 240 kg, wat een bereik tot wel 1000 km mogelijk maakt.
De trucks hebben een behoorlijk basic voorkomen zo zonder zonneklep en het weinige spuitwerk, maar dat beïnvloedt de rijeigenschappen dan weer niet natuurlijk.