Een 8×4-asconfiguratie, 750 pk motorvermogen, 240 ton GCW, I-Shift met kruipversnellingen en Dynamic Steering. Het zijn enkele karakteristieke specificaties van de nieuwe Volvo FH16-trekker die Janssen Group uit Maastricht gaat inzetten voor zwaar transport.
Met de verschuifbare koppelschotel en aslastindicators kunnen de aslasten van zowel trekker als dieplader bij elke rit, naar eigen zeggen, optimaal worden benut.
Laag toerental
Janssen Group zet de trekker-opleggercombinatie in voor zwaar transport tot 123 ton treingewicht. Directeur Christian Janssen is in zijn nopjes met het nieuwe voertuig. ,,Wat ons opviel aan de Volvo FH16 is de doeltreffendheid van de kruipversnellingen. De techniek daarachter is eenvoudig en stabiel. Door de goed uitgekiende overbrengingsverhouding draait de motor bovendien op een laag toerental, wat merkbaar is in het verbruik. Ook het hoge vermogen draagt daaraan bij, de truck houdt met 750 pk zelfs in heuvelachtig gebied in Duitsland en België de kruissnelheid gemakkelijk vast.”
Nooteboom
De transportdivisie van Janssen Group, actief in grond-, weg- en waterbouw, recycling en bouwstoffen, telt 25 trekkende eenheden, waaronder 4- en 5-assige kippers, kraanauto’s, trekker-opleggers en verschillende diepladercombinaties. De Volvo FH16 8×4-trekker vormt een vaste combinatie met een, eveneens nieuw aanschafte, 2-bed-4 dieplader van Nooteboom. Janssen Group was overigens afgelopen zondag met verschillend materieel van de partij tijdens de drukbezochte Truckstar Mack en Speciaal Transportdag in Amsterdam-Duivendrecht.
Lees ook: BCK wil niets anders dan een wendbare Volvo FMX 8×4 betonmixer.
Daar zijn ze dan: Volvo presenteert LNG-versies FH en FM.
Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht.