Mera Trans uit Waddinxveen nam recent zijn 100ste Scania in gebruik. Op zich zelf is dat al een mijlpaal. Maar bij Mera heeft die nog een extra glans omdat het bedrijf pas 16 jaar bestaat.
De 100ste Scania is een rondom luchtgeveerde drieassige 450 pk sterke trekker met een 7,5 tons voorloopas en een rijk uitgevoerde S-cabine met een hoog dak. Hij is afgeleverd in een batch van drie stuks. Maar, er kan er maar één de honderdste zijn…
Tekst gaat verder onder de afbeelding
Groente, fruit, bloemen en planten
Mera Trans is gespecialiseerd in het geconditioneerd vervoer van groente, fruit, bloemen en planten door grote delen van Europa. Zo rijdt het bedrijf veel groupage op Engeland, Schotland, Noord Duitsland, Denemarken en Zweden. Voor klanten die uit genoemde landen retourlading hebben, vervoert Mera een breed scala aan goederen van verse vis tot stukgoed.
Lees ook: Scania breidt specificaties CNG- en LNG-trucks uit
Het transportbedrijf geldt als een modern geoutilleerd bedrijf met 55 trucks in eigen beheer en een aantal vaste charters. Het rijdt voor 100 procent met Scania’s in zowel de eigen kleuren als die van hun vaste klanten. Een van de duidelijke pluspunten is, dat de planning van Mera via een modern tracking and tracingsysteem van alle auto’s op elk moment weet waar die zijn en wat hun status en die van de lading is.
Uitrusting
De nieuwe Scania’s zijn, geheel in de traditie van het bedrijf, uitgerust met alle mogelijke comfort. Die zit natuurlijk voor een groot deel al ingebakken in de luxueuze ruimte die de Scania S-cabine met zijn geheel vlakke vloer biedt. De luchtvering en lange wielbasis zorgen voor een onberispelijk rijgedrag. En zaken als een premium stoel, de geïntegreerde standairco, een magnetron, omvormer en een degelijk koffiezetapparaat maken dat de chauffeur onderweg van alle gemakken voorzien is.
In het verleden reed het bedrijf, zoals zoveel collega’s in deze bedrijfstak nog wel eens met V8 motoren. Maar vanwege de goede prestaties, een laag verbruik en de souplesse die Scania met zijn moderne 450 pk zescilinders weet te bereiken, heeft men de laatste jaren dit beleid losgelaten.
De nieuwe voertuigen zijn onder een R&O contract in service bij Scania Waddinxveen voor een optimale uptime.