De Gier Rotterdam heeft een zware jongen in gebruik genomen. Het betreft een Mercedes-Benz Actros SLT met BigSpace-cabine. Met deze vierassige zwaartransporttrekker maakt Mercedes-Benz na bijna tien jaar haar rentree in het wagenpark van de specialist in exceptioneel transport.
Vooral de aanwezigheid van de Turbo-Retarder Koppeling viel in de smaak. Deze slijtagevrije koppeling, die in samenwerking met Voith is ontwikkeld, maakt een maximale belasting mogelijk bij het wegrijden en rangeren én dient tegelijkertijd als retarder voor extra veiligheid. “Warmlopen is verleden tijd. Met de slijtagevrije koppeling kan de truck van Mercedes in iedere situatie veilig optrekken, manoeuvreren en remmen. En in de praktijk blijkt dat de trekker goed kan manoeuvreren en rangeren met een treingewicht van 100 ton.”
De Gier Rotterdam is een specialist in exceptioneel transport, met voornamelijk Nederland en België als werkveld. Het bedrijf is actief in het lengte-, breedte-, hoogte- of zwaartransport. Met 12 trekkers, 22 opleggers en 20 kranen beschikt de logistiek dienstverlener over een uitgebreid wagenpark.
Uitzonderlijk vervoer
Het transportbedrijf uit de havenstad is gespecialiseerd in industriële verhuizingen, het transport en verhuur van onder meer mobiele hijskranen, transport van kraanballast, en het transport en plaatsing van tramrails. Met het oog op deze werkzaamheden is de Actros SLT aangeschaf. “Deze SLT-trekker maakte een erg goede indruk. Ondanks dat we op dat moment geen truck nodig hadden, is deze toch blijven hangen”, vertelt directeur-eigenaar Jan de Gier.