DLG (Daily Logistics Group) verjongt een deel van haar wagenpark. Met de bestelling van 60 royaal uitgeruste DAF XG 480 FTP trekkers, bestendigt DLG tevens de decennialange goede relatie met het Nederlandse truckmerk.
Naast de gebruikelijke bedrijfseconomische argumenten (zoals: prijs, service-intervallen en TCO), kiest DLG naast deze standaard fors ruimere XG-cabines ook voor een op de chauffeur afgestemd uitgebreid uitrustings- en veiligheidspakket. De levering van de nieuwe trekkers vindt gefaseerd over 2022 plaats via BEST Trucks vestiging Oude Tonge, de dealer die ook het onderhoud verzorgt via een daarvoor afgesloten contract.
‘Moderne uitstraling’
De nieuwe 3-assige trekkers vervangen een gelijk aantal bestaande voertuigen en komen bij diverse onderdelen van de (inter)nationale logistiek dienstverlener in bedrijf. Ingmar Coppoolse is vanuit DLG nauw bij de keus en aanschaf betrokken.
“Vanuit DLG bestaat er een lange relatie met DAF Trucks. Het is een betrouwbaar merk met een gunstige TCO en goede service. Ook de voor ons binnenruimte en moderne uitstraling vallen op. Bij veel van onze chauffeurs scoort DAF hoog. Bij deze New Generation met de grotere XG-cabine en ruimere uitrusting zal dat alleen maar groeien. Het is geen geheim: goede chauffeurs zijn schaars en om het hen zo goed mogelijk naar de zin te maken, kiezen wij nu voor een veilig, ruim en comfortabel voertuig. Zeker omdat de meeste van onze chauffeurs een vaste eigen auto hebben. Ook nieuwe chauffeurs die bij ons in dienst komen zal dit enorm aanspreken”, aldus Coppoolse.
Kerb view window
DLG kiest voor een MX-13 motor met 480 pk in combinatie met een MX Engine brake. Tevens wordt het Digital Vision System (camera’s i.p.v. spiegels) gemonteerd op de trucks. Ook aan de comfort voor de chauffeur is gedacht namelijk door de volgende items: standairco, luxe chauffeursstoel plus dito cabineafwerking en een audio-infotainment systeem met luxe luidsprekerset. De al genoemde nieuwe XG-cabine voegt daar extra binnenruimte aan toe.
Lees ook: DAF LF is voor Van Bakel ideale metgezel in de distributie
Aangezien een belangrijk deel van het DLG-werkgebied in het Verenigd Koninkrijk ligt, is een kwart van de trekkers uitgevoerd met het zogenaamde Kerb Wiew Window (raam onderin rechterportier). Vijf van de DAF XG trekkers hebben een schuifschotel en een direct aangedreven PTO.
DLG
Na een lange, gedegen voorbereiding wist DLG het eerste Brexit-jaar prima af te ronden. Onder meer door juist in te spelen op de veranderde regels en behoeften, inclusief de huidige chauffeurs-uitdagingen daar. Om die reden worden steeds meer dedicated lijndiensten voor groupage en full load verstransport-ladingen naar/van Engeland aangeboden. Flexibel, vertrouwd en begeleid geconditioneerd transport inclusief een servicegerichte aanpak.
Met deze aanschaf zet DLG ook een aansprekende stap in de verjonging en verduurzaming van het circa 200 eenheden tellende wagenpark. Dat verder circa 450 getrokken eenheden en 125 eigen 45 ft. reefer Containers telt. Het onderhoud daarvan is, deels door middel van contracten, uitbesteed aan de betreffende dealers. Ten behoeve van seizoensinvloeden maakt DLG gebruik van een flexibele schil met motoreenheden en getrokken materieel.