Van der Donk Transport heeft een kersverse Mercedes Arocs 33-36 6×6 in gebruik genomen, die affabriek in winterdienst uitrusting is geleverd.
Van der Donk rijdt al jaren met een Wide Spread gestuurde 6×6 voor het vervoer van natuursteen en siergrind. Voor de nieuwe truck wenste het bedrijf geen achteraf bijgebouwde elektronische sensoren meer. Veldhuizen heeft Van der Donk nu een mechanisch gestuurde Wide Spread-variant geleverd.
13 tons achteras
De nieuwe truck wordt standaard affabriek uitgerust met twee 13 tons achterassen met 13 tons veren. Die originele veren zijn hergebruikt en gemonteerd aan de originele ophangpunten van de Mercedes. De afstand is wel vergroot naar 1.81 meter, zodat het asstel de volledige 23 ton aan laadvermogen heeft. Veldhuizen stelt dat zo een veersysteem ontstaat dat vrijwel geen onderhoudskosten met zich meebrengt.
Kipperkraan
De Arocs is bij Janssen Hydrauliek in Oss voorzien van een HMF 2120 K3 kipperkraan met een capaciteit van 1.800 kilo op tien meter. Aan deze kraan hangt een 1 meter brede Kingshofer grijper. Tevens is de auto door Rondaan voorzien van een 25 ton Hydrolift haakarm systeem en een Hyva container met hydraulisch zijbord en aluminiumafdekkappen. Het laadvermogen bedraagt 14.600 kilogram.