Het Udense transportbedrijf A. van Grunsven heeft vier nieuwe Actrossen in gebruik genomen.
De chauffeurs zijn enthousiast over de nieuwe trucks, vooral de automatische versnellingsbakken zijn goed ontvangen. “Vroeger wilde dit soort versnellingsbakken nogal traag schakelen, maar daar is bij de nieuwe systemen geen sprake meer van”, aldus de vier chauffeurs.
De nieuwe Actros lijkt voor Mercedes-Benz een geschenk uit de hemel te zijn in deze zwakke tijden. Dealer Rüttchen, die de Actrossen leverde aan A. van Grunsven, verkocht dit jaar tot nu toe tachtig nieuwe trucks, een evengroot aantal als in dezelfde periode in 2011.
Tunnel Maastricht
Het gaat A. van Grunsven eveneens goed. Er wordt flink geprofiteerd van de investeringen in nieuwe infrastructuur door onze overheid. Begin dit jaar is namelijk gestart met de afvoer van het zogenaamde toevenant, zand, grind en mergel dat vrijkomt bij de ondertunneling van de Maastricht aan het einde van de A2. Dat werk duurt tot minstens eind 2014 en er zijn dagelijks gemiddeld twintig auto’s van Van Grunsven in de weer. Voor 2013 heeft het bedrijf alweer plannen voor twee nieuwe Actros 6×2-trekkers en een nieuwe 10×4-vijfasser, speciaal voor het transport van asfalt.
A. van Grunsven heeft momenteel 35 trucks, waarvan 28 Mercedessen. Het bedrijf vestigde zich drieënhalf jaar geleden in een nieuw pand in Uden. Het bedrijf werd achttien jaar geleden opgericht door Anton van Grunsven en Theon Langenhuijzen. De trucks vervoeren vooral zand en grind, maar ook asfalt.