Met het nieuwe chassis voor 20-voets containers van Krone kun je nu een ton meer lading meenemen.
Dat is te danken aan de zeer korte achteroverbouw, waardoor de gewichtsverdeling is verbeterd. Tegelijk met het korte chassis introduceert Krone ook een multifunctioneel chassis waarmee alle soorten containers vervoerd kunnen worden.
De korte achteroverbouw is mogelijk geworden door een wetswijziging. Bij deze manier van bouwen komt de container 20 centimeter verder naar voren te staan, waardoor er een ton meer gewicht op de schotel rust. Krone claimt dat het hierdoor mogelijk is een ton meer lading mee te nemen omdat de aslast aan de achterzijde verminderd is. Al met al heeft het korte chassis nu een laadvermogen van 28 ton en dat is een belangrijk verkoopargument voor de fabrikant.
Multifunctioneel
Het nieuwe korte chassis is puur voor het transport van 20-voets containers bedoeld. Krone brengt echter ook een splinternieuw multifunctioneel chassis op de markt voor het vervoer van zowel 20- en 40- als 45-voets containers. Hiertoe kan het chassis tot verschillende lengtes worden uitgeschoven. Ook bij dit chassis heeft Krone een gunstiger gewichtsverdeling bereikt door een korte achteroverbouw . Ook is er staal van hoge sterkte toegepast. Dit maakt de trailers iets duurder, maar weegt minder en die besparing komt ten goede aan het laadgewicht.
Op het multifunctionele chassis van Krone passen ook 45-voets containers.