Twee nieuwe Actrossen voor Beets
Transportbedrijf Beets uit het Noord-Hollandse Wijdewormer heeft twee nieuwe Actrossen in gebruik genomen. De trucks van Mercedes-Benz zijn een uitzondering in Beets’ wagenpark dat verder volledig uit trucks van een ander merk bestaat.
Directeur-eigenaar Aldo Beets legt uit: “Met de Actros-trekkers rijden onze collega’s Gerrit en Maikel Timmer. Deze vader en zoon reden hiervoor ook al op een Actros en het was hun uitdrukkelijke verzoek om nu – na 10 jaar trouwe dienst – weer te kiezen voor het merk met de ster. Als bedrijf zijn we ook zeer tevreden: we nemen Mercedes-Benz mee in de overwegingen bij de aanschaf van toekomstige trucks.”
Dat Beets de twee nieuwe Actrossen heeft aangeschaft, is een groot compliment voor Mercedes-Benz Trucks. Aldo Beets, directeur-eigenaar vertelt hierover: “Ons wagenpark van 25 trucks bestaat verder volledig uit DAF trekkers. Zo’n 11 jaar geleden hadden we echter 2 nieuwe wagens nodig en Mercedes-Benz was het enige merk dat toen al een truck leverbaar had met de schonere Euro 6-motor. Daarom hebben we destijds een uitzondering gemaakt. En wat blijkt? Mercedes-Benz heeft deze ‘test’ met vlag en wimpel doorstaan. Qua onderhoud en kosten doen ze het namelijk erg goed en qua brandstofgebruik waren de Actrossen gelijk koploper. Daarbij zijn de chauffeurs, vader en zoon Timmer, zéér enthousiast: ze willen simpelweg niets anders meer. En dus kozen we, nu het tijd is om de trucks na nagenoeg 700.000 probleemloze kilometers te vervangen, wederom voor de Actros.”
Opvallend spuitwerk
De trekkers zijn voorzien van een luxe optiepakket, met onder meer een verlengde zonneklep, verstralers en Mirrorcam. Over die laatste innovatie vertelt Beets: “De camera’s waren in het begin even wennen voor de chauffeurs, maar ze zijn er nu heel enthousiast over. Het geeft gewoon beter, preciezer zicht op de situatie.”
In het verkeer vallen de nieuwe Actrossen van Beets op vanwege het bijzondere spuitwerk. “Al onze trucks laten we spuiten door Kleverlaan in Limmen. Chauffeur Maikel Timmer is een echte ambassadeur voor Beets en Mercedes-Benz: hij heeft het ontwerp tot in detail afgestemd in overleg met de kundige specialisten in de spuiterij. Zo krijg je uiteindelijk de trucks die je nu ziet staan. Ik vind het een stoer duo zo hoor”, zegt Aldo Beets trots.
‘Altijd in topconditie’
Beets bestelde de Actrossen met de grootste cabine: de Gigaspace, voorzien van 2 bedden, waarvan het onderste een comfortbed is voorzien van een matrastopper voor extra comfort. Hij legt uit: “Met deze trucks rijden ze zo’n 60.000 tot 70.000 kilometer per jaar. Daar horen ook ritten van enkele dagen bij. Ze gaan bijvoorbeeld regelmatig naar Tsjechië. Ik wil dat mijn rijders onderweg kunnen rekenen op een hoog comfortniveau en voldoende ruimte om goed te slapen. Vandaar deze keuze.”
Lees ook: MDH Rondhout zet nieuwe Scania V8 bosbouwtrekker in
De trucks zijn, in tegenstelling tot hun voorgangers, geleverd mét onderhoudscontract: “Kijk, we hebben dan wel een eigen werkplaats, maar de nieuwste Actros zit vol met geavanceerde techniek. Dit gaat verder dan de kennis van onze gewaardeerde monteur. Erik Kleiboer, ons contact bij Gomes Noord-Holland adviseerde ons om voor mobiliteitsservice te gaan. Hier zijn we blij mee: nu kunnen we er altijd vanuit gaan dat onze trucks in topconditie verkeren.”
De nieuwe trucks zijn inmiddels door Erik Kleiboer afgeleverd bij het kantoor van Beets. Aldo Beets sluit af: “Al met al zijn we zeer tevreden met dit product en de bijpassende service. Zelfs zo tevreden dat we Mercedes-Benz vanaf nu standaard gaan overwegen wanneer het tijd is om nieuwe trucks aan te schaffen!”
Over Beets
Beets is een transportbedrijf, gevestigd in het Noord-Hollandse Wijdewormer, tussen Zaandam en Purmerend. Het bedrijf, langs de A7 gelegen, verzorgt allerlei soorten transport, zoals voor big bags en bulk. De trucks rijden veel met droge poeder talk, cement, meel en zand. Beets heeft ook een op- en overslagbedrijf met zo’n 14.000 m² aan bedrijfsruimte.
Beets, dat in 1935 door opa Beets werd opgericht en begon met het transport van melk, hooi en stro, is sinds 2008 in handen van de derde generatie: Aldo en Mary Beets. Het bedrijf met 36 collega’s (waarvan 22 chauffeurs) groeit nog altijd en maakt in de laatste jaren een enorme verduurzaming door. Dat valt onder andere te zien aan de 6.500 zonnepanelen bovenop het bedrijfspand (het opereert compleet CO₂-neutraal) en het steeds schonere wagenpark.
Daar heb je een heel goed punt op de basisschool leerden we al met de regel “zie je mij zie ik jou” oogcontact te maken dit gaat nu inderdaad niet meer op. Vooral bij autos op bouwplaatsen snap ik die camera’s niet
Allemaal leuk die camera’s, maar ik hoor nooit iemand over het “missen” van oogcontact met de chauffeur. Mét spiegels kun je vaak zien als je ernaast zit/komt, of de chauffeur jou ook gezien heeft, door oogcontact te kunnen maken. Nu is dat helemaal weg, juist ook rechts. Ik snap daar als (Ex) chauffeur niks van. Zijn daar überhaupt wel een onderzoeken naar gedaan? Zoja, dan graag uitleg als het kan, ik leer graag wat bij.