Scania LipsPlus
| 10:58 | Rik Werner

Armada gele Scania’s haalt en brengt de vuile was voor LipsPlus

LipsPlus nam afgelopen week tien nieuwe Scania P360 LA 4×2 trekkers in gebruik. De nieuwe trucks maken onderdeel uit van een vloot van in totaal 47 Scania’s, die de onderneming recentelijk heeft aangeschaft. De overige 37, allemaal bakwagens, worden binnen afzienbare tijd afgeleverd. De chauffeurs van Lips hadden inspraak.

LipsPlus verzorgt bed- en linnengoed voor onder meer ziekenhuizen en zorginstellingen. Het bedrijf vervoert met een vloot van 72 trucks dagelijks tonnen linnengoed en was uit ziekenhuizen en zorginstellingen van en naar twaalf industriële wasserijen en wascentra. De onderneming is een begrip in de textielservice en heette oorspronkelijk Lips Textielservice tot het in Engelse handen kwam en de naam veranderde in Synergy Health Textielservice. Recent keerde het bedrijf na een management buy-out terug naar zijn oorspronkelijke naam, aangevuld met een Plus.

Visitekaartje

Financieel directeur Marcel Verbraak is blij met de nieuwste aanwinsten. ,,Wij komen als landelijke textieldienstverlener bij het halen en brengen van de was binnen bij de meer dan duizend gebouwen van onze klanten. Daar zijn de tachtig chauffeurs die we in dienst hebben dus ook onze ambassadeurs. Onze nieuwe Scania’s helpen daarbij. De chauffeur én zijn gele Scania vormen het juiste visitekaartje met de uitstraling die wij willen hebben.” Behalve de zojuist afgeleverde Scania P360 4×2 trekkers met CP19 slaapcabine en vijfcilinder SCR-only motor komen er ook nog 37 Scania P250 4×2 bakwagens. De deal omvat verder nog de levering van veertien Krone opleggers en drie Van Hool aanhangwagens.

Scania LipsPlus

Feedback chauffeurs

Om de overstap van LipsPlus naar Scania extra luister bij te zetten (het bedrijf reed veelal DAF en Mercedes), organiseerde Scania een roadshow langs alle vestigingen om de chauffeurs alvast kennis te laten maken met de nieuwe voertuigen. ,,Ik heb daar alleen maar positieve geluiden gehoord”, aldus Verbraak. ,,Achteraf vind ik het een goed besluit de chauffeurs in een vroeg stadium bij de verandering te betrekken. Dat geeft niet alleen meer verbondenheid met de trucks, het leverde ook positieve feedback op. Zo hebben we nog op aangeven van de bestuurders een aantal punten kunnen wijzigen. Met name op de manier waarop de jongens onderweg de lading kunnen zekeren. Dat gaat nu soepeler en dat spaart niet alleen tijd maar maakt het werk ook lichter.”

Lees ook: Dar houdt het schoon met Scania’s op CNG.

Terug naar het Truckstar nieuwsoverzicht

 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie