Opnieuw is een opvallende LZV op de weg gezet die het Nederlandse wegtransport weer een tandje efficiënter maakt.
De zestigtons LZV is een B-double, ontwikkeld door Kraker Trailers. De link-trailer heeft een laadbak van acht meter lengte, en twee wide-spread assen.
Op de schotel van de linktrailer hangt een drie-assige oplegger van 13,60 meter. Beide laadbakken hebben een schuifvloer, en een laadvolume van 150 kubieke meter, waarmee de LZV te vergelijken is met de motorwagen-dolly-oplegger combinatie van Beelen, (zie Truckstar 7/2011).
Volledig doorgerekend
“Het is bij ons binnen het bedrijf volledig doorgerekend wat een LZV in harde cijfers betekent voor het bedrijf”, zegt Roel Bontrup van Bowie.
Bij Kraker Trailers werd in 2010 al een uitschuif-LZV ontwikkeld, voor de Scandinavische markt. De LZV van Bowie is hier uit voort gekomen, maar kreeg wel een stuuras, om de bestreken baan in de bochten binnen de perken te houden.