Ringsteken zorgt voor nipte overwinning
Acht teams probeerden dit jaar elkaar de loef af te steken met de wedstrijdonderdelen kratstapelen en het ‘Truckers-ringsteken’ met speciaal geprepareerde Mercedes Atego trucks.
Tuigje
In tien minuten durende shifts speelden telkens twee teams tegen elkaar. Zaak bij het eerste onderdeel was om zo hoog mogelijke krattenstapels te bouwen. Niet vanaf de grond, maar hangend aan een tuigje in de stenenkraan van twee trucks van Edwin Salari transport. Drie teams wisten hier de respectabele hoogte van dertien kratten te bereiken en deelden daarmee de eerste plaats op dit onderdeel.
Ook kratten stapelen is teamwork
Close call
Het minieme verschil werd gemaakt op het onderdeel ringsteken, waarbij binnen tien minuten zoveel mogelijk ringen aan het ‘zwaard’ geregen moesten worden. Een interessant samenspel tussen de ‘ridder’ en de chauffeur die bepaalt met welke snelheid het parcours wordt afgelegd. Dat moet natuurlijk niet te langzaam, maar ook zeker niet te snel. Grote ringen leverden bij dit onderdeel één punt op, kleine ringen het dubbele.
Met slechts drie punten verschil op de nummer één wist de Stichting Truckers Nijkerkerveen een derde plaats te bereiken. De tweede plek ging naar de Veenendaalse Truckers Vereniging.
Ringsteken op 180 paarden tegelijk
Met een totaalscore van 69 ging de overwinning uiteindelijk naar het Schmitz Trailerteam. Uit handen van Truckstar hoofdredacteur Arjen van Vliet ontvingen zij de felbegeerde wisselbokaal.
1. Schmitz Trailerteam
2. Veenendaalse Truckers Vereniging
3. Stichting Truckers Nijkerkerveen