Scania start Euro 6 zuinigheidscampagne

7 december 2012 | 11:00

Scania start Euro 6 zuinigheidscampagne

Vijftig ‘Green & Mean’ demo’s voor Nederland en Belgie.

Scania start vanaf volgende week een nieuwe promotiecampagne met de naam ‘Green & Mean experience’ (ongetwijfeld een knipoog naar de ‘Mean & Green’ racetruck van concurrent Volvo). Hiervoor worden vijftig demotrucks met 440 en 480 pk verspreid onder dealers in Nederland en België. 

Scania wil hiermee transporteurs kennis laten maken met het lage brandstofverbruik van de schone Euro 6 motoren. 

Om de efficientie van de voertuigen nog verder te verhogen zijn alle exemplaren gespecificeerd volgens het ‘Ecolution by Scania’ zuinigheidsprincipe.

Dat houdt onder andere in dat trucks beschikken over een optimale aandrijflijn en een aerodynamicapakket. Daarnaast beschikken de trucks over Scania Active Prediction; het cruise-control systeem dat met behulp van GPS stijgingen en dalingen in de route voorspelt om zo nog zuiniger te rijden.

De demovoertuigen zijn vanaf nu beschikbaar bij de lokale Scania dealers.

Doe mee & win een schaalmodel van Mammoet
Baankaart Profile Truckstar Festival 2025
Evenementen agenda
11 januari 2025
Broshuis Event 2025
16 maart 2025
29e DAF verzamelbeurs
04 mei 2025
Chauffeursdag De Peeltruckers
17 mei 2025
Putte Lights on 2025
23 mei 2025
Superdik 2025
30 mei 2025
Truckshow Nederhemert 2025
Zie volledige agenda