Het Formule 1-team van Red Bull heeft zeven nieuwe Renault T520’s in gebruik genomen om naar de Europese circuits te gaan.
De betrouwbaarheid van de de Renault Formule 1-motoren laat dit seizoen enigszins te wensen over. Maar met de betrouwbaarheid van de trucks die alle onderdelen van het Red Bull Formule 1-team naar het circuit transporteren is niets mis.
Red Bull en zusterteam Toro Rosso, waarvoor de Nederlander Max Verstappen uitkomt, delen het Red Bull Energy Station waar tijdens het weekend duizenden gasten worden ontvangen. Achter de pitboxen wordt bovendien het Treehouse opgebouwd, waar alle technici en engineers werken om de auto’s sneller te maken. De onderdelen voor beide gebouwen worden vervoerd met zeven Renault T 520 High Sleeper Cab vrachtwagens.
De zeven nieuwe Renault Trucks T 520 High vervangen de Renault Magnums die het team de afgelopen jaren gebruikte. De zeven trekkers zijn compleet uitgevoerd en voorzien van een 13-liter 520 pk dieselmotor. Optibrake+ en de Voith Retarder zijn belangrijke veiligheidsvoorzieningen. De cabine betreft een High Sleeper Cab met een stahoogte van 2,05 meter.
De Tree House is tegelijkertijd een mobiele werkplaats en een kantoor. Het is bedoeld ter ondersteuning van het Red Bull Formule 1 team tijdens een Europees raceweekend. De vier containers voor de mobiele werkplaats bevatten niet alleen het conventionele gereedschap, zoals bijvoorbeeld een draaibank, maar ook een 3D-printer voor het printen van onderdelen. Tijdens een race is het belangrijk om snel te reageren. Dus de Tree House is een logische uitbreiding van de Red Bull Box in de pit straat. De andere drie containers zijn het mobiele kantoor, waarin tijdens het raceweekend 35 personen werkzaam zijn.