Ook Renault zegt haar Euro 6-techniek klaar te hebben en presenteert die op de IAA in Hannover.
De IAA is de grootste vrachtwagenbeurs van Europa dus het is geen wonder dat Renault juist daar haar Euro 6-programma presenteert, overigens als avant-première, zoals Renault zelf zegt. Wanneer Renault Euro 6-trucks gaat verkopen is nog onbekend.
Brandstofbesparing centraal op IAA
Naast Euro 6-techniek zal de Renault-stand op de IAA vooral in het teken staan van brandstof-besparing. Renault heeft het ‘All For Fuel Eco’-programma, dat bestaat uit bijvoorbeeld de Premium Optifuel, het OptiTrack-systeem voor bouwvoertuigen in de motorwagen-uitvoering van de Premium Lander, en een elektrisch aangedreven Midlum, die momenteel uitgebreid getest wordt in Parijs en omstreken.
Verder komt er een Renault Midlum met Optifuel-pakket, te staan, een elektrische Renault Maxity, een Renault Premium Distributie op aardgas en een Renault Premium Distributie Hybrys Tech. Als uitdaging voor de bezoekers zet Renault enkele Fuel Eco-simulatoren neer. Degene die zijn of haar goederen aflevert met de beste gemiddelde snelheid en het laagste verbruik, wint.