| 09:00 | Arjan Olsthoorn

Renault C 440 6×2 met Bremat-opbouw voor Van Berlo

Duurzaam (ver)bouwen wordt steeds belangrijker. Randy van Berlo, eigenaar van Van Berlo Cementdekvloeren, heeft daarom zijn wagenpark uitgebreid met een Renault Trucks C 440 6×2 met een Bremat-opbouw waarmee hij nu ook isolerende ondervloeren kan storten.

De machine is voor het eerst opgebouwd op het chassis van een Renault Trucks C en is geleverd door Renault Trucks-dealer BAS Truck Center. Randy van Berlo stort met zijn bedrijf Van Berlo Cementdekvloeren al ruim 20 jaar cementdekvloeren bij particulieren en bedrijven. Met de aanschaf van deze Renault Trucks C met speciale Bremat-opbouw vergroot Van Berlo zijn dienstenpakket.

Bremat, specialist in mobiele mortelcentrales, heeft een machine ontwikkeld voor de productie van vloeibare EPS-mortel waarmee isolatievloeren worden gemaakt. Van Berlo: “Hiermee kunnen we Concrete-EPS storten. Dat is een isolerende ondervloer, waar vervolgens vloerverwarming en een cementdekvloer op komen. Voorheen stortten we alleen de cementdekvloer, nu kunnen we onze opdrachtgevers een compleet pakket bieden. Voor de klant is het makkelijker als hij één aanspreekpunt heeft voor de ondervloer, vloerverwarming en de cementdekvloer. Bovendien kunnen we alle werkzaamheden optimaal op elkaar afstemmen om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden. Dat levert in de praktijk tot wel 35% tijdwinst op.”

Compact en wendbaar

De Bremat-opbouw is opgebouwd op een Renault Trucks 6×2-chassis. “Omdat wij veel in woonwijken komen, wilden we graag een zo’n compact mogelijk voertuig waarmee we overal kunnen komen. De Renault Trucks C met gestuurde naloopas is hiervoor zeer geschikt en BAS Truck Center kon de configuratie die wij nodig hebben snel leveren. Op basis van onze uitgangspunten hebben BAS Truck Center en Bremat samen het voertuig gespecificeerd. De machine is uitgevoerd met diverse additieventanks en pompen zodat de isolatiemortel precies naar wens kan worden gemixt. Daarnaast heeft Bremat praktische opbergbakken gemonteerd waarin we alle benodigdheden, zoals gereedschap, kunnen opbergen.”

Lees ook: Reijnders schaalt op met drie Renault Trucks T High

De Renault heeft een ruime en comfortabele dagcabine, een zuinige motor en uitgebreide veiligheidsopties. Van Berlo rijdt inmiddels een paar maanden met de nieuwe aanwinst. Hoe het bevalt? “Heel goed. Het is een erg wendbaar voertuig. Door de gestuurde naloopas heeft de truck een korte draaicirkel, waardoor we er ook in krappe straten prima mee uit de voeten kunnen. De truck heeft een ruim en modern interieur, met onder meer een digitaal dashboard, en rijdt fijn, ook al maken we niet per se veel kilometers. De meeste van onze opdrachten voeren we uit in een straal van zo’n 75 kilometer van onze vestiging in Boekel,” vertelt Randy.

Mortel

Isolatievloeren van vloeibare EPS-mortel zijn een duurzaam alternatief voor de traditionele, in het werk gestorte betonvloer. “Deze mortel is geschikt voor thermische en akoestische isolatie. We passen het onder meer toe bij de renovatie en verduurzaming van woningen en bedrijven. EPS heeft een hoge isolatiewaarde en daardoor hoeft er een dunnere laag te worden aangebracht om hetzelfde resultaat te bereiken dan bij andere alternatieven voor de traditionele betonvloer.”

Kennis van zaken

De nieuwe werkzaamheden worden uitgevoerd onder de vlag van Van Berlo Concrete-EPS BV. Van Berlo heeft nu in totaal drie trucks. “Die zijn allemaal geleverd door BAS Truck Center. Een groot bedrijf met kennis van zaken, maar wel met de wendbaarheid om snel te handelen. Als klant heb je een vast aanspreekpunt en als je een vraag stelt, krijg je snel antwoord. Wij kopen niet elk jaar een nieuwe truck dus dan is het prettig als je in dat traject goed wordt geholpen en ontzorgt door de dealer en de opbouwer. Dat heeft BAS Truck Center in samenwerking met Bremat uitstekend gedaan.”

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie