Euro 5 en 6 trekkers voor koelvervoerder
Müller Fresh Food Logistics breidt het wagenpark uit met dertig MAN TGX-trekkers. De investering is gedaan op basis van goede ervaringen met eerder ingezette MAN’s. Het in Holten gevestigde bedrijf is gespecialiseerd in transport en logistiek van gekoelde en diepgevroren levensmiddelen. De nieuwe TGX-trekkers rijden vooral naar adressen in de Benelux en Engeland.
“Het gunstige brandstofverbruik is een van de belangrijkste overwegingen om voor MAN te kiezen”, zegt Anton Müller, technisch directeur van Müller Fresh Food Logistics. “In 2010 hebben we eerst vijf MAN’s aangeschaft en later dat jaar nog eens tien. Tot op heden zijn we zeer tevreden. Het concurrerende brandstofverbruik is een sterk punt. Na de personeelskosten is dat voor ons toch de belangrijkste kostenpost.
Foto: tien van de nieuwe MAN trucks
Euro 5 én 6
Ook de reparatie- en onderhoudskosten pakken lager uit.”De nieuwe lichting MAN-trekkers bestaat uit de versies TGX 18.360 4×2 en TGX 26.400 6×2/2, een mix van Euro 5 en Euro 6. De eerste gaan in de Benelux rijden. De drieassige 6×2/2-uitvoeringen worden gebruikt voor transport naar Engeland.
Gekoeld en diepgevroren
Müller Fresh Food Logistics heeft een wagenpark van 180 trekkers en 230 trailers. Vijfhonderd medewerkers zijn dag in dag uit in touw om gekoelde en diepgevroren levensmiddelen af te leveren bij distributiecentra van retailers, groothandels, industrie en foodservicekanalen. Dat gebeurt door heel Europa, maar het leeuwendeel van de transporten vindt plaats binnen de Benelux.