Naast een facelift bij de P-serie heeft Scania ook het nodige te melden op het gebied van bouwvoertuigen.
Scania biedt een nieuwe stalen bumper aan voor haar bouwvoertuigen. Deze bumper is uitzonderlijk sterk, heeft een verbeterde vrijloophoek en is bestemd tegen een zware impact. De gerestylde bumper is verder voorzien van een 35-tons sleepkoppeling. Dat is tien ton meer dan bij de standaardversie.
High-performance retarder
Ook onderhuids zijn er diverse noviteiten. Een nieuwe, krachtigere retarder (R 4100) biedt een grotere remkracht bij lage snelheden. Waar voorheen 3500 Nm de maximale remkracht was biedt de nieuwe versie 4100 Nm. Daarbij is de overbrengingsverhouding vergroot van 3,04 tot 3,26, waardoor het remvermogen stijgt.
Opticruise met nieuwe off-roadmodus
Speciaal voor het rijden in zachte of losse ondergrond biedt Scania nu een extra schakelmogelijkheid op haar opticruise versnellingsbakken. In de off-roadmodus probeert het systeem de koppeling zoveel mogelijk te laten aangrijpen om onderbrekingen in de tractie te voorkomen. In de Power-modus zorgt het systeem voor hogere toerentallen zodat zoveel mogelijk het maximale vermogen voorhanden is.