Chauffeur Pim van den Bosch is een gelukkig man. Hij rijdt voortaan met een gloednieuwe Scania R 520 V8 Topline trekker.
Het is de 25ste truck die Meijndert International B.V. sinds de start van de onderneming in 2007 koopt. De Scania R520 V8 – met King of the Road-interieur – maakt deel uit van een bestelling van drie V8 R520-trekkers en een 340 pk LNG-voertuig. Begin volgend jaar verwacht het bedrijf nog vier Scania Toplines met de zuinige 410 pk zescilinder motor.
Alles draait om passie
“Bij ons draait alles om passie voor het werk,” aldus directeur Rien Meijndert. “Als je alleen een baan zoekt, ben je bij ons aan het verkeerde adres. Ik wil dat iedereen binnen mijn bedrijf helemaal gaat voor het leveren van perfect werk voor onze klanten.”
Rien vindt wel dat bij perfect werk het juiste gereedschap hoort. Daarom rijdt het grootste deel van zijn chauffeurs met Scania’s in de hoogste uitrustings- en vermogensklasse. “Dat is een bewuste keuze. Je moet voor het beste gaan en niet beknibbelen op vermogen. Zo denk ik de extra investering terug te vinden in de inruilwaarde.”
Rien Meijndert koopt de meeste van zijn trucks met het zeer luxe King of the Roadpakket. “Dat zie ik ook als een aanmoediging voor mijn chauffeurs. Ik merk dat goed en mooi materieel bijdraagt aan het enthousiasme binnen het bedrijf. Daarom heeft elke truck bij ons een naam die eindigt op Passion. Onze nieuwste trekker heet Frisian Passion.”
Frisian Passion siert het dak van de trekker.
Goed verbruik
Meijndert ziet dat zijn filosofie tot nu toe vruchten afwerpt. “Gemiddeld rijdt de hele vloot bijna 1:3,5 over het jaar heen. Dat vind ik niet slecht als je weet dat bij ons 80 procent van het wagenpark 500 pk plus is. Ik ga nu ook met een LNG-trekker rijden. Ik zie dat als de brandstof van de toekomst. Dan kun je daar maar beter nu al wat ervaring mee opdoen.”
Meijndert International B.V. is een relatief jong bedrijf. De tanktransporteur begon in 2007 met één auto en heeft sinds die tijd elk jaar de vloot met meerdere trucks uitgebreid. Het bedrijf is actief binnen het transport en opslag van food, feed en –chemieproducten binnen heel Europa met het zwaartepunt in de Benelux.