Scania Deventer heeft onlangs drie P420 RMO-trekkers in EEV-uitvoering afgeleverd aan Germo Logistiek Heeten.
Germo heeft de auto’s compleet met nieuwe Magyar tankopleggers besteld. Aangezien het de P-serie betreft, hebben de chauffeurs een gemakkelijke lage instap, en goed overzicht. Handzame auto’s voor smalle weggetjes en krappe boerenerven dus. De trekkers zijn verder voorzien van zwaailichten, luchthoorns, roestvrijstalen kisten en een PTO.
De tankopleggers zijn opgebouwd door Cosmo Techniek in Lochem. De voorste en achterste assen zijn bestuurbaar. Het totaal leeggewicht van trekker plus oplegger is 15.400 kilogram. De auto’s zullen flink aan de bak moeten en tot 200.000 kilometer per jaar gaan rijden.
Germo Logistiek is actief in het zogenaamde RMO melkvervoer. Zij verzorgen de inzameling van rauwe melk bij veehouders in Noord- en Oost-Nederland en transporteren dit naar diverse productielocaties van de opdrachtgevers.
Het bedrijf is COKZ gecertificeerd (Centraal Orgaan voor Kwaliteitsaangelegenheden in de Zuivel) en alle medewerkers beschikken over een COKZ certificaat. Voor aanvang van het laden beoordeeld de chauffeur de melk op geur en kleur en wordt een representatief monster van de melk genomen. Het hele proces wordt bewaakt en geregistreerd door een uitgekiend datasysteem dat zorg draagt voor een gesloten keten van melkkoeltank bij de veehouder tot opslagtank bij de fabriek.