| 15:10 | Arjan Olsthoorn

Nieuw seizoen ‘Meiden die rijden’ bij Powned

‘Meiden die rijden’ is terug met een nieuw seizoen. Vanaf woensdag 26 januari volgt omroep PowNed opnieuw 13 powervrouwen die hun meisjesdroom hebben waargemaakt en vrachtwagenchauffeur zijn geworden. Met vertrouwde én nieuwe gezichten. Elke woensdag om 20:25 uur op NPO 3.

Bekijk de trailer van seizoen 2 onderaan deze pagina

Dat vrachtwagenchauffeurs niet alleen maar bestaan uit brede, shag rokende kerels, bewezen de vrouwen al in seizoen 1. Deze maand gaat PowNed opnieuw de weg op voor een serie portretten van de stoerste vrachtwagenchauffeuses van Nederland, met ook in dit seizoen een heerlijke dosis nuchterheid en humor van voice-overstem Ton Kas.

Dieselchicks

Hieronder vind je alle deelneemsters van het nieuwe seizoen.

Anneke (59) rijdt al 40 jaar door heel Europa. Ze rijdt tegenwoordig vooral groente en fruit naar Noorwegen, waarvoor ze telkens 5 nachten van huis is. Ze heeft het trucken in haar bloed en denkt er niet over om te stoppen. Ze wil graag nog een keer met de truck naar Rusland. Ze is moeder van 8 kinderen en oma van 5 kleinkinderen.

Samantha (25) is het groentje van het konvooi. Ze is een echte junior trucker met nog maar een paar maanden ervaring. Deze stoere, Molukse dame heeft geen gemakkelijke jeugd gehad maar is naar eigen zeggen nu helemaal goed terecht gekomen, op de truck.

Duizendpoot Pam (27) is naast truckchauffeur ook nog eens fulltime moeder én eigenaar van een sushizaak. Als chauffeur vervoert ze stekkies (plantjes) van de kweker naar de telers. Ze rijdt het liefst ’s nachts, want dan heeft ze de weg helemaal voor zichzelf.

Anita (36) is een oude bekende uit seizoen 1 van ‘Meiden die rijden’. Het is een doorgewinterde kilometervreter die het liefst zo ver mogelijk Europa inrijdt. Ritjes in Nederland vertikt ze dan ook pertinent. Ze woont op de camping in IJhorst, maar besteedt meer nachtjes in haar cabine.

Een andere oude bekende is Amy (30). Deze lieve truckerbabe uit de Zaanstreek werd vorig jaar gediagnosticeerd met baarmoederhalskanker, maar is nu helemaal genezen en weer dagelijks te vinden op de truck.

Vivi (55) is de vrolijkste vuilnisvrouw van Nederland. Samen met collega Piet haalt ze grofvuil op in de binnenstad van Rotterdam. Ze is pas op latere leeftijd op de truck terechtgekomen, maar kan nu niet meer zonder. In haar vrije tijd rijdt ze motor.

Deze powervrouw rijdt een vrachtwagen met laadkraan, waarmee ze bouwmateriaal vervoert van A naar B. Nathalie (53) is geboren als man, maar ze gaat nu al een aantal jaren als trotse vrouw door het leven. Ze heeft een vrouw en twee kinderen en doet in haar vrije tijd aan pakwerk met Mechelse herders.

Esmeralda (23) is een spontane meid die haar mannetje staat in het familiebedrijf van haar vader. Deze harde werker vervoert gigantische graafmachines op een dieplader, die ze op de bouwplaats er eigenhandig vanaf rijdt (tot grote verbazing en ontzag van de aanwezige bouwvakkers).

Esmee (26) is een paars-gekapte chauffeuse met 1001 hobby’s. Ze is fotomodel, fan van Elvis, heeft 20.000 volgers op TikTok en is gek op snelle auto’s en sleutelen. Ze rijdt voor de Zeeman door heel Europa, net als haar vriendje.

Deze druktemaker levert bouwmaterialen met een autolaadkraan. Fabienne (22) is vlot en avontuurlijk en praat aan een stuk door over van alles en nog wat. Ze vindt alles mooi waar diesel ingaat, maar is daarnaast ook nog eens kandidaat voor een Nederlandse Miss World verkiezing (en ze is door naar de finale!).

Hilde (50) rijdt op een betonmixer en weet alles van beton; van verschillende soorten tot diverse toepassingen. Ze heeft gaandeweg een liefde ontwikkeld voor beton en wil nooit meer iets anders doen. Haar grootste angst is dat ze niet meer in de cabine kan komen.

Deze kleine rock en roll trucker rijdt voor een postbezorgdienst als springer van distributiecentrum naar distributiecentrum. Ze is single mom en werkt naast het trucken nog parttime als tattoo artiest.

Nanda (30) is een blijmoedige melkmeisje. Ze haalt met de truck melk bij de boeren in het Twentse binnenland dat ze vervolgens aflevert bij de lokale melkfabriek. In haar vrije tijd helpt ze bij de boer, verzorgt ze de koeien en rijdt ze paard.

‘Meiden die rijden’ wordt geproduceerd door Warner Bros Nederland en is vanaf woensdag 26 januari wekelijks te zien om 20:25 uur op NPO 3. Het seizoen bestaat uit 6 afleveringen van elk 45 minuten.
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
17 Reacties
  1. Vreselijk, dat commentaar van die z.g. grapjas Ton Kas met iedere keer dezelfde flauwe seksistische opmerkingen. Zo wordt een heel mooie en goede serie naar de knoppen geholpen.

    Deze week gekeken naar de nieuwe serie Vrouwen die Bouwen en weer die oervervelende en irritante vent als commentator. Hij verpest op die manier de gehele serie.

    Dominique Weesie, doe daar alsjeblieft wat aan, weg met die vent.

  2. Kan er een petitie gestart worden tegen die ongelofelijke kwal van een commentator. Zo een grappige serie die je weg wil klikken door dat gruwelijke slechte commentaar van die gast, echt blehh.

  3. Wat een verschrikkelijke commentator. Aanklagen met zijn seksistische opmerkingen. Verder super mooi programma , de volgende keer de presentator inhuren van de Belgische variant die was echt super leuk

  4. Leuk programma maar dat er een heel wat dames rijden zonder gordel en een stuur vasthouden met alleen een 2 kleine vuistje in het midden van het stuur zonder een spaak vast te houden, klapband voor dan is ze te laat! En wat dacht men van een verzekering bij een ongeluk zonder veiligheid gordel om te doen ,de werkgever zal hier erg blij mee zijn?

  5. Prachtig programma, ook hoe de dames over hun vak praten. Echt top en veel respect voor deze prachtige stoere vrouwen. Heel erg jammer dat het commentaar van die z.g. “grapjas” commentator deze serie erg verstoord. Totaal overbodig die sneue opmerkingen.

  6. Leuke serie, ik heb groot respect voor deze dames. Met zo’n truck in het hedendaagse verkeer is geen sinecure, ik heb als eigenaar van een niet bepaald snelle klassieke auto uit 1970 ook zo mijn ervaringen met “lastige” voertuigen in het moderne verkeer. Geen stuurbekrachtiging, geen rembekrachtiging, geen gordels, slechts vier versnellingen die ver uit elkaar liggen, de draaicirkel van een lange stadsbus, het is echt werken in een klassieke auto. Een beetje als in een vrachtwagen. De tijd van de zware shag rokende, in spijkerjacks gekleed gaande vrouwelijke chauffeurs die er uit zien als omgebouwde kerels ligt echt achter ons, ik zie gelakte nagels, oogschaduw en jonge vrouwen op wie je met recht en reden trots mag zijn als het je dochters waren.

  7. Er wordt een loopje genomen met de veiligheids maatregelen zoals het rijden zonder gordel.
    Onbegrijpelijk dat transportbedrijven hier aan meewerken.
    Jarenlang ondervonden wat de gevolgen kunnen zijn.

  8. Heel goed dat het programma laat zien dat vrouwen heel goede vrachtwagen chauffeurs zijn. Alleen heel jammer dat afschuwelijke commentaar erbij. Dat maakt die vrouwen weer belachelijk, terwijl ze juist heel stoer en goed hun werk doen.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie