Transportbedrijf G.L. de Haan uit Nijkerk heeft recent een nieuwe DAF XF in gebruik genomen. En daar blijft het niet bij!
G.L. de Haan is een typisch voorbeeld van een bedrijf dat dwars tegen de crisis in groeit. Eind 2012 nam het de speciaal transportdivisie van Van Maanen uit Barneveld over en daarmee telde het wagenpark niet langer 16, maar in één klap 28 wagens. En zelfs met dat aantal, binnen een specialistische tak van sport, lukt het de mannen uit Nijkerk niet om al het werk weg te krijgen, zonder de inzet van charters. Het uitvallen van een verse DAF trekker (in een ongeluk door toedoen van een ander) én het aantrekken van nieuw werk, dwong De Haan om het wagenpark verder uit te breiden.
Heftruckvervoer
“We hebben het vervoer van heftrucks na het faillissement van Van Maanen overgenomen”, vertelt Graddus de Haan ons. “Ook de daarbij horende oplegger én de chauffeur in dit werk, Jan Hols, is nu bij ons begonnen. Hij krijgt direct de nieuwe DAF onder zijn hoede en de oplegger is natuurlijk een oude bekende voor hem. We hebben deze volledig opgeknapt en zo staat er een keurig spulletje voor hem klaar”.
De semi met huif is perfect geschikt voor het vervoer van heftrucks en andere machines (Foto: Max Vissser)
DAF en Scania
Naast deze twee-assige DAF XF 460 komen er ook nog twee DAF XF trekkers die uitgevoerd zijn met een voorloopas en een Scania G trekker én een Scania G bakwagen. “Momenteel voeren we deze twee merken naast elkaar”, licht Graddus toe, “en dat bevalt heel goed. Het nieuwe materiaal is deels uitbreiding en deels vervanging. Er gaat één oude Van Maanen bakwagen uit en één trekker die altijd van onszelf is geweest. Daarmee komen we op een totaal van 30 wagens”.
Verse combinatie voor chauffeur Jan Hols (Foto: Max Visser)