Met een augmented reality-appen een virtuele belevenis laat DAF Trucks de geheel nieuwe generatie XF, XG en XG+ op zowel computerschermen als op mobiele apparaten tot leven komen. Beide toepassingen sluiten naadloos aan op de slogan ‘Start the Future’, die met de nieuwe generatie DAF trucks is gelanceerd.
Met een enkele swipe kan in de interactieve augmented reality-app New Generation DAF (gratis via de app stores van Google Play en Apple) de XF, XG en XG+ op het scherm van elk mobiel apparaat worden getoverd. De software en de camera van de mobiele telefoon of tablet zetten de truck vervolgens op iedere gewenste plaats neer. Bovenop een bureau, bijvoorbeeld. Op een parkeerplaats of zelfs in een woonkamer. Daarna kunnen app-gebruikers vanuit de luie stoel het voertuig tot op detailniveau – en vanuit elke hoek – ontdekken, zowel van binnen als van buiten.
Virtuele rit
Naast de DAF-app introduceert DAF ook de DAF Virtual Experience. Dit is een levensechte, interactieve online omgeving die niet onder doet voor zijn fysieke equivalent: het DAF Experience Center in Eindhoven. Het biedt shows, presentaties, video’s en een live chat. Bezoekers kunnen zich zelfs aanmelden voor een virtuele rit met de nieuwe generatie XG en XG+. Een bezoek aan het DAF Museum is ook mogelijk – en in de virtuele webshop is DAF merchandise beschikbaar. In de loop van het jaar worden nog meer functies toegevoegd.
Het hart van deze Virtual Experience is de ‘Start of the Future’ showroom. Hier kunnen bezoekers de nieuwe generatie trucks van dichtbij bekijken én ontdekken wat deze nieuwe serie trucks zo revolutionair maakt.
‘High-end gaming-omgeving’
Richard Zink, directeur Marketing & Sales: “De DAF Virtual Experience is ontwikkeld zodat het op elke desktop en elk mobiele apparaat werkt. Het is responsive, snel en veel méér dan een videoproductie; je bevindt je in een high-end gaming-omgeving. De New Generation DAF app en de DAF Virtual Experience maken deel uit van de omvangrijke digitale introductie van onze nieuwe generatie trucks. Tegelijkertijd luiden ze een nieuw tijdperk van communicatie in.”