Nabuurs kiest wederom MAN TGM voor horecadistributie
Met meer dan 1.100 medewerkers, 220.000 vierkante meter warehousing, 22 vestigingen in binnen- en buitenland en een jaaromzet van ruim 100 miljoen euro, behoort Nabuurs tot de grootste logistieke dienstverleners van de Benelux. In de bijna 60 jaar van haar bestaan is het familiebedrijf uitgegroeid tot een specialist in supply chain solutions met een leidende positie in FMCG en horecadistributie. Een segment waar betrouwbaarheid en bedrijfszekerheid essentieel zijn. Daarom kiest Nabuurs wederom voor MAN, uitgeleverd door Den Engelsen Bedrijfswagens.
De vloot van Nabuurs telt zo’n 300 trekkende eenheden, voor het merendeel MAN. Alleen al voor de fijnmazige distributie voor de Sligro Food Group zijn dagelijks zo’n 90 trucks van Nabuurs onderweg, waarvan zo’n 80 van het merk met de leeuw. Voor deze specifieke inzet werden onlangs tien nieuwe TGM bakwagens met geïsoleerde opbouw en engine less koeling afgeleverd, terwijl inmiddels een vervolgorder voor nog eens tien stuks is geplaatst. “Belangrijkste argument om voor MAN te kiezen is in de eerste plaats TCO”, meldt fleetmanager Dolf Hubertus. “Kosten zijn belangrijk, maar ook milieuaspecten en chauffeurscomfort. En natuurlijk betrouwbaarheid, want in ons specifieke werk kun je geen ongeplande stilstand hebben. Daar wordt de planning niet blij van en de klant al helemaal niet. Die moet volledig op ons en dus op onze trucks kunnen vertrouwen.”
Echt familiebedrijf
De bakwagens in de horecadistributie rijden gemiddeld zo’n 45.000 km per jaar en worden in de moderne eigen werkplaats van Nabuurs onderhouden. Maar dat neemt niet weg dat de relatie met de uitleverende dealer belangrijk is. “Den Engelsen Bedrijfswagens is net als Nabuurs een echt familiebedrijf, waar grote waarde wordt gehecht aan de lange termijn, aan continuïteit en aan klantrelaties. Als er eens iets is, weten we op wie we terug kunnen vallen”, aldus Hubertus.
Als familiebedrijf denkt Nabuurs in generaties, dus ook aan de toekomst van de wereld om ons heen, aan het milieu. De trucks die vandaag worden geleverd voldoen aan de strengste normen op gebied van uitlaatgasemissies en geluidsproductie. Ze zijn vele malen schoner en stiller dan die van vroeger. En voor de toekomst denkt Nabuurs zelfs aan volledig emissievrije binnenstedelijke distributie. “Volledig elektrisch is voor ons werk met relatief korte afstanden per dag zeker een optie. De eerste elektrische vrachtwagen voor inzet in de horecadistributie verwachten we in het eerste kwartaal van 2022 operationeel te hebben. Maar de laadcapaciteit, vooral als het gaat om meerdere elektrische vrachtwagens die allemaal tegelijkertijd moeten worden geladen, is beslist nog een uitdaging”, besluit Nabuurs’ fleetmanager.