Luchtvrachttrailer ingezet als LZV combinatie
Jan Tromp uit Eindhoven heeft bij Hertoghs Carrosserieën een dollychassis en een FNA gecertificeerde Airfreight mega koeler aangeschaft om deze in te kunnen zetten als achterste voertuig in een LZV combinatie.
De luchtvrachtoplegger staat op een Hertoghs 3-assig mega chassis met 215/35 R17.5 banden. Deze zijn gemonteerd op BPW assen met ‘lange slag’ luchtbalgen, waardoor in de hoogste stand de bodemvrijheid gewaarborgd blijft. Een versterkte nekconstructie voorkomt doorbuigen.
Verstelbare dolly
Op het frigochassis staat een zelfdragende FNA gecertificeerde carrosserie, opgebouwd op een 140 milimeter dik geïsoleerd vloerpaneel met 5 rollenbanen (6 in de neksectie) aangesloten en te bedienen in 4 secties. De oplegger heeft over het achterste gedeelte een hoogte van 3.020 mm. boven de rollen. Ter hoogte van het kopschot is dit door het deels schuin aflopende dak 2.950 milimeter.
Foto: Strak geheel, deze Hertoghs-DAF combinatie
De oplegger is uitgerust met een Carrier Vector 1550 koelmotor met een Lightbar-assy display op het kopschot, zodat de chauffeur in zijn spiegel de status van de koelmachine kan controleren.
De luchtvrachtoplegger wordt door een Hertoghs dollychassis verbonden met de reeds eerder bij Hertoghs gekochte motorwagencarrosserie. Het dollychassis is middels de luchtvering af te stellen op 2 rijhoogtes, waardoor deze zowel voor megatrailer-koppelingshoogte als voor normale koppelingshoogte geschikt is. Een dure verstelbare schotel is hiermee overbodig. Het dollychassis staat op 445/45 R19.5 banden en is voorzien van Alcoa Durabright velgen.