Vloerenbedrijf W. Mauriks uit Rosmalen heeft een nieuwe MAN TGX 26.560 6×2 voor het transport van een trailer met mobiele cementfabriek.
Het totaalgewicht van de MAN, gecombineerd met de trailer met cementfabriek, zit tegen de 50 ton aan en dat rechtvaardigt de keuze voor een D38-motor met snelle TipMatic TX versnellingsbak.
150 meter
De computergestuurde installatie in de oplegger reageert op de commando’s van de vloerenleggers die in Den Bosch op de vierde verdieping een cementen dekvloer leggen. De mortel wordt via een slang naar boven gepompt. Wilco Mauriks, eigenaar en oprichter van het bedrijf: ,,Wij mengen ter plekke cement, water en zand. Met deze opleggers kunnen we de mortel tot zestien verdiepingen hoog en 150 meter ver pompen. Per dag storten we met één auto en drie man rond de 300 vierkante meter vloer. Daarvoor hebben we 20 kuub and en cement bij ons’’.
Vermogen
Mauriks heeft drie mobiele mortelinstallaties op basis van een bakwagen en twee opleggers. De MAN is de nieuwste trekker en Wilco is onder de indruk: ”Zeker met de TipMatic TX versnellingsbak is het fijn werken”.
Comfort
Hoewel hij niet in het buitenland komt, is de MAN uitgerust met de meest luxueuze uitvoering XLX-cabine. Daar zit een extra zitplaats in, compleet met veiligheidsgordels. ,,Wij werken met ploegen van drie man en die moeten alledrie een goede zitplaats hebben. Vooral na een dag hard werken is het goed zitten op een verwarmde leren stoel’’. Wilco loopt nog regelmatig op de bouw, maar zijn belangrijkste taken zijn het coördineren van werk, het onderhouden van contacten met klanten en de administratie. “Ik ben in mijn eentje begonnen met een gehuurde pomp. Nu staan er drie vrachtwagens en werken er negen mensen mee.”