Pannekoek
| 12:14 | Arjan Olsthoorn

MAN TGS 45.510 WS voor Pannekoek Vaassen

Pannekoek GWW BV uit Vaassen heeft een MAN TGS 45.510 WS in gebruik genomen. De 8×8 is voorzien van een drie-zijden-kipper en een 35 ton/meter autolaadkraan met een Hybride PTO van WHT.

Pannekoek Grond- Weg en Waterbouw is een veelzijdig bedrijf dat zich ook bezighoudt met waterzuiveringsinstallaties, werktuigbouw, betonwerk en infra. Daarvoor beschikt het bedrijf over twee zware trucks, waaronder de nieuwe MAN TGS. Een stoere 8×8 WS die dankzij de opbouw bijzonder veelzijdig inzetbaar is.

Perfecte configuratie

“Wij kwamen bij MAN uit omdat zij de configuratie konden leveren die wij wensen. Wij werken regelmatig offroad en dan is een 8×8 met een wide-spread achteras gewoon de beste oplossing. Dat geeft geen verstoring van de ondergrond en maximale tractie als dat nodig is. Bovendien is het laadvermogen met een WS-configuratie hoger. Daarnaast gaf chauffeur Ronnie Bosch aan dat zijn voorkeur uitging naar dit merk”, aldus wagenparkbeheerder Wilfred Pannekoek. De chauffeur is bijzonder tevreden over de MAN met zijn ruime cabine en het MAN OptiView camerasysteem. MAN OptiView biedt compleet zicht zonder dode hoeken en garandeert daarmee extra veiligheid en voorkomt manoeuvreerschades doordat alles in beeld is.

Hybride PTO

De truck is bij HSE in Vaassen opgebouwd met een driezijdige kipperopbouw en een 35 ton/meter Palfinger autolaadkraan met frontafstempeling. Beide kunnen ze volledig elektrisch werken dankzij de Hybride PTO van WVT. Chauffeur Ronnie Bosch: “De accu van die PTO is goed voor een hele dag werken met de kraan. Dat werkt super stil en veilig. Daarnaast hebben we een 230 Volt omvormer van 5.000 Watt laten opbouwen, waardoor ik altijd stroom bij me heb. Dat werkt ideaal voor handgereedschap, en zelfs om mee te lassen in het veld als dat moet.”

Bekijk ook: Camera’s of spiegels? | Truckstar vergelijkingstest

Verder is de truck af-fabriek (MAN Individual) geleverd met een steunpoot-voorbereiding aan de voorzijde om zwaar kraanwerk vóór de cabine mogelijk te maken. Het ijzersterke 9,5mm chassis levert deze draagkracht zonder de toepassing van extra inner-liners in het chassis. In dit geval betreft het de 13-tons uitvoering. MAN kan zelfs een 20 tons steunpoot voorbereiding af-fabriek leveren. Een unieke prestatie voor dit soort voertuigen.

100% HVO

In overleg met de klanten rijdt de truck op 100% HVO om aan de duurzaamheidseisen te voldoen. Dat zorgt voor een 80 procent CO2-reductie. De MAN TGS werd geleverd door MAN-dealer Apeldoorn.

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie