| 10:22 | Robert Servaas

Truckstar 10/2019

Er wordt wel eens gezegd dat alle avontuur uit het transport verdwenen is, maar dat blijkt aantoonbaar onwaar. Nog steeds wordt er van onze chauffeurs een ruime mate van zelfredzaamheid en verantwoordelijkheid gevraagd. Tegelijkertijd maakt dat een lange rit dan ook wel zeer de moeite waard. In dit nummer deel 1 van het transport van een aggregaat naar Kreta. En om gelijk nog maar een aanname te weerleggen; showwaardig én zwaar werk kunnen heel goed samengaan, zoals Klijn bewijst met zijn nieuwste aanwinst.

Wat geleidelijk aan het veranderen is, is het aantal Poolse chauffeurs die onze wegen bevolken. We zien er steeds minder. Ewald Raben, directeur van het grootste transportbedrijf in Polen, praat ons bij over de huidige ontwikkelingen in Polen en de gevolgen daarvan op de concurrentiepositie van de Nederlandse transporteurs. Verder rijden we in dit nummer mee met Joeri Geerts die met zijn prachtig opgebouwde Scania van Roy Lansdaal menig bewonderende blik toegeworpen krijgt, brengen we met André Budding voor Mol tweewielers naar de winkels, gaan we de boer op met Sylvia Rikkert om, vaak ’s nachts, melk te halen en vertellen de zussen Manders wat het ambassadeurschap voor het NK Veiligste Chauffeur voor hen betekent. Dit en nog veel meer vind je in Truckstar nummer 10. Kijk voor een uitgebreide preview hieronder of – nog beter – koop nu de Truckstar online, dan krijg je hem automatisch thuisgestuurd. Maar wil je echt niets te kort komen, word dan abonnee – dan vind je Truckstar voortaan gewoon in de brievenbus en hoef je niets meer te missen!

Cruisen naar Kreta

Het is prachtig rijden over de kustweg van Patras naar Korinthe. We gaan mee met de chauffeurs van Jansen Transport uit  Drempt voor het spoedtransport van een aggregaat, dat van Milaan naar Kreta moet. In dit nummer het eerste deel van een bijzonder en avontuurlijke transport.

Wendbare blikvanger

De nieuwe vrachtwagen van Klijn Natuursteen moest niet alleen het vervoer van de natuursteenproducten voor zijn rekening nemen, maar ook het visitekaartje van het bedrijf worden. En dat is prima gelukt, want de nieuwe Volvo FH 16 voldoet ruimschoots aan beide voorwaarden. Uitgevoerd in Ferrari-rood is het een blikvanger van jewelste en door het triple-stel, waarvan de voorste en achterste as stuurbaar zijn, heeft de truck een hoog laadvermogen terwijl hij ook heel wendbaar is.

Weerzien met de T High

We lijken in herhaling te vervallen, want vorig jaar hadden we immers ook een 480 T High. Maar niets is minder waar. Renault heeft zijn T high vernieuwd. Het interieur kreeg een kleine opfrisbeurt en de motor is aangepast naar Euro 6d. Theoretisch zou de auto daardoor iets zuiniger moeten zijn. Tijd voor een hernieuwde kennismaking.

 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

 

Afwisseling in de containers

Containers rijden saai werk? Nee, meent Henk Hartman. ,,Het is heel druk maar ook lekker afwisselend.’’ Naast het rijden met zijn breker of combi-chassis gaat Henk ook regelmatig met een semi-dieplader voor containers met overhoogte of -breedte op pad.

Boerenmeisje op de melktruck

Sylvia Fikkert is, met haar roodgelakte nagels en make-up een niet alledaagse verschijning op de melktruck. Daarnaast lijkt ze jonger dan haar twintig lentes en maken haar vrienden grappen dat ze met haar 1,67 meter net boven het stuur uitkomt. Dat is wat overdreven. Als je een meter of tien voor de vrachtwagen staat, zie je dat haar hoofd ruimschoots boven het stuur uitkomt. Ruim voldoende om een tankauto te besturen.