Loadlok
| 08:45 | Arjan Olsthoorn

Loadlok introduceert dubbele laadvloer Layerlok

LoadLok, onderdeel van de Cargo Control Company, presenteert LayerLok; een nieuwe oplossing in dubbele laadvloeren voor iedere truck- of trailerconfiguratie.

De varianten LayerLok XP, LayerLok AF en LayerLok SC zijn ontworpen om het ruimtegebruik en laadvermogen van trailers te maximaliseren, door een combinatie van een lager systeemgewicht maar met hógere systeemprestaties. Dit resulteert niet alleen in een eenvoudigere bediening van het systeem, maar ook in een hogere laadefficiëntie en lagere kosten voor de voertuigeigenaar.

Maximalisatie van laadvermogen

Een dubbele laadvloer oplossing is ideaal in situaties waar lading niet direct op elkaar gestapeld kan worden, bv. een pallet met dozen. Door een tweede laadvloer te creëren, kan de eindklant de volledige capaciteit benutten en het laadvermogen van het voertuig maximaliseren. LayerLok-oplossingen kunnen zelfs bij verschillende laadhoogtes worden gebruikt om zo het volledige potentieel te benutten.

Gewichtsreductie en verbeterde prestaties

De 3 LayerLok dubbele laadvloer oplossingen zijn volledig opnieuw ontworpen. De nadruk lag daarbij op innovatieve manieren om het gewicht te reduceren, zonder enig compromis op het vlak van prestaties. Het engineeringsteam is erin geslaagd het gewicht van de rails tot tot -40% en de vloerbalken tot -30% te reduceren.

‘Prestaties verbeteren’

Sean Spelman (bestuurslid, hoofd van Product & Technologie) legt uit: “We hebben onze ingenieurs uitgedaagd om de prestaties van onze Dubbele Laadvloer-oplossingen aanzienlijk te verbeteren. We begrijpen dat elke millimeter én kilogram waardevol is in een voertuigconfiguratie. Door sterkere gewichtsmaterialen te gebruiken in combinatie met innovatieve ontwerp- en productiewijzigingen, zijn we erin geslaagd de efficiëntie voor de eindgebruiker te verhogen.”

Hij vervolgt: “LayerLok XP is ons beste product. Het verlagen van de profieldiepte van de rails verbetert de isolatieprestaties van koelopleggers en opent nieuwe mogelijkheden voor carrosseriebouwers om volledig verzonken rails te overwegen, zelfs in voertuigen met dunnere wanden. En met LayerLok SC is het gewicht van het volledige systeem met 78 kg gedaald op basis van een typische SWAP-carrosserie/Wisselbak configuratie. In ons Centre of Excellence in Hirwaun zijn we in staat om oplossingen op maat te creëren naar klantwens. Zo creëren we de ultieme oplossing voor zowel carrosseriebouwers als transportbedrijven.”

 

Meepraten? Schrijf hier jouw reactie